اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

اركستر فيلارمونيک باكو در ایران اجرا می‌رود

کنسرت ارکستر فیلارمونیک باکو با اجرای قطعات کلاسیک و آذری در تالار وحدت برگزار می‌شود.

اركستر فيلارمونيک باكو در ایران اجرا می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس، امین غفاری نوازنده و سولیست ویولن برای اولین بار در ایران به همراهی ارکستر فیلارمونیک باکو آذربایجان با اجرای قطعات کلاسیک و آذری و موسیقی فیلم به رهبری وحید علیپور به صحنه می‌رود.

غفاری درباره این کنسرت گفت: در این کنسرت آثاری از سارازات (زیگونروایزن) سنت سانس (روندو کاپریچیو) کرایسلر، امیرف، مونتی و...اجرا می‌شود.

او ادامه داد: خیلی خوشحالم که قرار است با ارکستر فیلارمونیک باکو در تالار وحدت سولو بنوازم و قطعاتی را که دوست دارم اجرا کنم. امیدوارم این اجرا مورد استقبال هنردوستان قرار بگیرد.

غفاری همچنین گفت: ما پیش از برگزاری این کنسرت در تیرماه اجرای موفقی را در تاریخ ۲۲ تیرماه در شهر بجنورد داشتیم و در ادامه نیز کنسرت تهران و دیگر شهرها را خواهیم داشت. امیدوارم همه چیز خوب پیش برود و موسیقی بی‌کلام بیشتر مورد حمایت مسئولین و اصحاب رسانه قرار بگیرد.

این نوازنده اضافه کرد: ارکستر فلارمونیک باکو اردیبهشت سال ۹۴ به سرپرستی و رهبری وحید علی پور تشکیل شد و از همان ابتدا با کنسرت‌هایی در سالن آکادمی موسیقی باکو کار خود را آغاز کرد. این ارکستر از ۳۶ نوازنده تشکیل شده که ترکیب‌بندی آن‌ها برای این کنسرت به صورت زهی و بادی برنجی و چوبی و کوبه‌ای خواهد بود. اعضای گروه از نوازنده‌های جوان آذربایجان هستند که کنسرت‌های زیادی در قالب سولیست ارائه داده‌اند و مقام‌های مختلف در فستیوال‌های جهانی کسب کرده‌اند.

کنسرت ارکستر فیلارمونیک باکو روز سه‌شنبه ۲۳ مردادماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول