اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«عهد التمیمی» دختر مبارز فلسطینی آزاد شد

«عهد التمیمی» دختر نوجوان فلسطینی که به مبارزه با نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری مشهور شده، پس از تحمل ۸ ماه زندان آزاد شد.

«عهد التمیمی» دختر مبارز فلسطینی آزاد شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رژیم صهیونیستی صبح امروز (هفتم مردادماه) دختر فلسطینی «عهد التمیمی» را پس از هشت ماه حبس آزاد کرد. 


عهد در کنار پدر و مادرش

قرار است عهد در ساعت 4 عصر امروز به وقت محلی (پنج و نیم به وقت ایران) در کنفرانسی مطبوعاتی صحبت کند. 

نظامیان رژیم صهیونیستی در  تاریخ ۲۷ آذر ماه سال گذشته (۱۳۹۶) عهد التمیمی (متولد ۲۰۰۱) را به اتهام ضرب و شتم نظامیان صهیونیست در مقابل منزلش واقع در روستای «النبی صالح» در شمال غرب رام‌الله دستگیر کردند.

در تاریخ یاد شده ویدئویی منتشر شد که نشان می‌دهد عهد التمیمی تلاش می‌کند نظامیان صهیونیستی را که وارد حیاط منزلش شده‌اند، بیرون کند.

 

 

مهم‌ترین اتهام‌های مطرح شده علیه عهد، «ضرب و شتم نظامیان صهیونیست، اختلال در روند کار این نظامیان، اقدامات تحریک‌آمیز، تهدید کردن، اهانت به نظامیان، مشارکت در آشوب و پرتاب سنگ» بود (جزئیات بیشتر).

بر اساس گزارش خبرگزاری «معا»، دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی در زندان «عوفر» (نزدیک رام‌الله) وی را به دلیل اتهامات مطرح شده به هشت ماه زندان محکوم کرده بود.  

خبرگزاری فلسطینی «صفا» گزارش داده «ناریمان» مادر عهد نیز به همراه او از زندان آزاد شده است. اهالی روستای محل زندگی این دختر فلسطینی، صبح (امروز) یکشنبه آماده استقبال باشکوه از او و مادرش شده بودند. اما مقامات رژیم صهیونیستی با تغییر محل تحویل و آزادی او، تلاش کردند از شمار استقبال کنندگان وی بکاهند.

 

استقبال از عهد در روستای محل تولدش

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، عهد در تمامی دادگاه‌های برگزار شده تا صدور حکم نهایی از روحیه بالایی برخوردار بود. برخی رسانه‌های فلسطینی، این دختر را قهرمان کوچک اما بزرگ خود می‌دانند و وی را «احلام التمیمی دوم» خطاب کرده‌اند. احلام التمیمی اولین زن فلسطینی بود که به گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس ملحق شد. 

 

انتهای پیام/ز.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول