اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ایندیپندنت:

برخلاف ادعای ترامپ، صدها کودک مهاجر هنوز در بازداشتگاه‌های آمریکا هستند

رسانه انگلیسی به تناقض گویی‌های رئیس جمهور آمریکا بابت قضیه کودکان مهاجر و حضور نزدیک به 771 کودک و نوجوان در بازداشتگاه‌های ویژه این کشور اشاره کرد.

برخلاف ادعای ترامپ، صدها کودک مهاجر هنوز در بازداشتگاه‌های آمریکا هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با وجود ادعاهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، هنوز صدها کودک و نوجوان مهاجر در بازداشتگاه‌های این کشور و دور از والدینشان هستند.

  به نوشته روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» درحالی که دولت ترامپ براساس دستور دادگاه متعهد به الحاق مجدد کودکان جدا شده مهاجر به خانواده‌هایشان شده، اما هنوز این کودکان و نوجوانان جدا از خانواده‌ در بازداشتگاه‌های آمریکا هستند.

 تاکنون بیش از 700 کودک مهاجر چنین وضعیتی را دارند. این درحالی است که واشنگتن مدعی است تاکنون  نزدیک به 1800 کودک و نوجوان مهاجر واجد شرایط را تا چهارشنبه گذشته پیش به خانواده‌هایشان فرستاده است.

ایندیپندنت در بخش دیگر نوشت که در بیشتر موارد خانواده‌های مهاجر مجبور به ترک خاک آمریکا بدون فرزندانشان شده‌اند.

این نشریه در خاتمه نوشت: تا این لحظه وضعیت 771 کودک که نمی‌توانند به خانواده‌هایشان بپیوندند، نامشخص است و بسیاری در بازداشتگاه‌های ویژه مهاجران اقامت دارند و کارشناسان بر این باورند که بسیاری از این نوجوانان نمی‌توانند به والدینشان ملحق شوند.

 پرونده جنجالی جداسازی کودکان از مادران مهاجر در مرز مکزیک – آمریکا مبدل به یکی از جنجالی‌ترین موضوع‌های حقوق بشری در آمریکا و بیرون از مرزهای این کشور شده و بسیاری از این مسئله ابراز نگرانی کرده‌اند.

ماموران مرزبانی آمریکا از ماه آوریل سال جاری در راستای اعمال سختگیری‌های دولت ترامپ موسوم «تحمل صفر» افرادی را که برای زندگی سعی می‌کنند به شکل غیرقانونی به آمریکا سفر کنند، بازداشت و کودکان را از والدینشان جدا می‌کنند؛ اتفاقی که با اشک و گریه کودکان و والدین همراه می‌شود و موجب انتقادات زیادی از ترامپ در سطح جهانی شده است.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول