اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بیش از 1500 پناهجو در سال 2018 در مدیترانه جان باخته‌اند

طبق آمار یک سازمان مسؤول امور پناهجویان، سال جاری میلادی بیش از هزار و 500 نفر از پناهجویان در راه عبور از دریای مدیترانه به مسیر اروپا کشته شده‌اند.

بیش از 1500 پناهجو در سال 2018 در مدیترانه جان باخته‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان جهانی مهاجرت (IOM) اعلام کرد سال جاری میلادی برای پنجمین سال متوالی بیش از هزار و ۵۰۰ پناهجو هنگام عبور از مسیر مدیترانه جان باخته‌اند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، مسیر میان لیبی و ایتالیا همچنان به عنوان خطرناک‌ترین راه شناخته می‌شود به طوری که در این مسیر، یک نفر از ۱۹ نفری که تلاش کرده خود را نجات دهد، کشته شده است.

با این حال آمارها نشان می‌دهد تعداد کشته‌ها در مقایسه با سال‌های گذشته کمتر شده‌ است. طبق اطلاعات موجود، سال جاری حدود ۵۵ هزار نفر به اروپا آمده‌اند و این در حالی است که در زمان مشابه سال گذشته ۱۱۱ هزار و ۷۵۳ نفر راهی اروپا شده بودند.

دولت جدید ایتالیا که رویکرد به شدت ضد پناهجویان دارد، امسال حدود ۱۸ هزار و ۱۳۰ نفر را پذیرفته است. «جوئل میلمان» سخنگوی سازمان جهانی مهاجرت در زمینه آمارهای ارائه شده می‌گوید: «با وجود کاهش غیرقابل تصور ورودی‌ها به ایتالیا، شمار کشته‌ها به حدی بالاست که از زمان آغاز بحران پناهجویان تاکنون بی‌سابقه است.»

همچنین  از زمانی که ایتالیا بسیاری از بنادر خود را بر روی پناهجویان بسته است، بسیاری از این افراد به سمت  اسپانیا روی آورده‌اند. سال ۲۰۱۸، حدود ۲۱ هزار نفر به این کشور آمده‌اند. این رقم به اندازه تمامی تعداد پناهجویان پارسال است.

انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول