اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بندرعباس:

سنگر نمازجمعه توطئه‌های دشمنان را برملا می‎کند

امام جمعه بندرعباس با اشاره به آثار و برکات فراوان نمازجمعه گفت: توطئه‌های دشمنان در سنگر نمازجمعه برملا و استکبار از رسیدن به اهداف شوم‌شان نا امید می‌شوند.

سنگر نمازجمعه توطئه‌های دشمنان را برملا می‎کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته شهرستان با اشاره به پنجم مرداد ماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی در تهران اظهار داشت: پیرامون اهمیت و جایگاه سنگر نماز جمعه و بپا داشتن آن هرچه سخت بگوییم، کم است چراکه این سنگر برکات و آثار فراوانی دارد.

وی در ادامه افزود: سنگر نماز جمعه، فایده‌های فراوانی دارد و هیچ سنگری پرفایده‌تر از آن نیست، در ایران اسلامی، موج جمعیت برای حضور در نماز جمعه ستودنی است، در سنگر نماز جمعه توطئه‎های دشمنان برملا و آنان در رسیدن به اهداف شوم خود ناامید می‌شوند.

امام جمعه بندرعباس در ادامه تصریح‌کرد: حج نیز همانند نماز، یکی از فرایض واجب الهی است که باید به شکل صحیح خود انجام شود اما امروزه برخی در ایام حج، شبهاتی را در اذهان عمومی برای کم رنگ کردن این فریضه الهی القاء می‌کنند.

نعیم‌آبادی ابراز داشت: دشمن پس از آن که به اهمیت و نقش سنگر نماز جمعه در ایجاد و حفظ اتحاد و وحدت بین امت اسلامی آگاه شد به این سنگر حمله ور شده و دستش را به خون چهار شهید محراب آغشته کرده است.

وی به سالروز اهدای خون اشاره و تاکید کرد: یکی از نمونه‌های بارز زکات در زندگی، اهدای خون است، استان هرمزگان یکی از استان‌هایی است که میزان مصرف خون در آن بالاست و همه باید در حد توان خود به این امر مهم توجه داشته باشند و با اهدای خون، زندگی را به افراد نیازمند به خون هدیه کنند.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اهمیت آموختن علوم دینی و تبیین احکام و مسائل شرعی به عموم مردم گفت: عالمان دینی با فراگیری علوم دین، آموزه‌های دینی را در اختیار دیگران قرار داده و از این طریق، آنان را با دین و مسائل دینی آشنا می‌سازند.

 نعیم‌آبادی با طرح این سؤال که آیا استان هرمزگان محروم است؟ گفت: نباید از هرمزگان به عنوان استان مظلوم نام ببریم، چراکه نظام مقدس خدمات فراوانی را در این استان نفت‎خیز انجام داده است.

وی ادامه داد: خادمان و مسؤولان نظام مقدس برای رفع مشکلات مردم در استان هرمزگان تلاش می‌کنند از این رو باید خدمات نظام در هرمزگان را نادیده نگیرند و واژه‌هایی که باعث دلسوزی جامعه می‌شود استفاده نکنند.

امام جمعه بندرعباس همچنین پیرامون سالروز محیط زیست و عملیات مرصاد نیز مطالب مبسوطی را بیان کرد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول