اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس‌جمهور اکوادور:

مؤسس «ویکی‌لیکس» باید سفارتخانه اکوادور را ترک کند

در حالی که گزارش‌هایی مبنی بر تصمیم دولت اکوادور برای لغو وضعیت پناهندگی مؤسس ویکی‌لیکس منتشر می‌شود، رئیس‌جمهور این کشور امروز گفت جولیان آسانژ باید نهایتا سفارتخانه اکوادور در لندن را ترک کند.

مؤسس «ویکی‌لیکس» باید سفارتخانه اکوادور را ترک کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت اکوادور اعلام کرد که «جولیان آسانژ» مؤسس وبگاه افشاگر «ویکی‌لیکس» نهایتا باید سفارتخانه این کشور در لندن را ترک کند.

وبگاه «اینترسپت» به نقل از منابع نزدیک به دفتر ریاست‌جمهوری و وزارت خارجه اکوادور گزارش داد که «لنین مورِنو» رئیس‌جمهور این کشور در مذاکره با انگلیس و در آستانه نهایی‌کردن توافقی برای تحویل دادن آسانژ به دولت لندن است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» مورِنو همچنین امروز (جمعه) گفت که آسانژ طی چند هفته آینده باید سفارتخانه اکوادور در لندن را ترک کند، جایی که وی از سال 2012 در آن زندگی می‌کند و پناهنده شده است.

پیش‌تر نیز درپی اظهارات «ماریا فرناندا اسپینوزا» وزیر خارجه اکوادور مبنی بر اشتراک منافع با انگلیس در حل این موضوع، گفته شد که دولت اکوادور قصد دارد طی روزهای آتی، وضعیت پناهندگی آسانژ در سفارتخانه لندن را ملغی کند.

وزارت خارجه اکوادور در ماه ژوئن مجددا تاکید کرده بود که پناهندگی آسانژ در سفارتخانه این کشور برای همیشه ادامه نخواهد داشت.

مؤسس وبگاه افشاگر «ویکی‌لیکس» پس از مواجه شدن با درخواست بازداشت خود از سوی سوئد به اتهام آزار جنسی، در سال 2012 به سفارتخانه اکوادور در لندن پناهنده شد. آسانژ حتی بعد از انصراف دادستانی سوئد از استرداد او، به دلیل شکستن قانون و قرارداشتن تحت پیگرد پلیس لندن، از سفارتخانه اکوادور خارج نشد.

در صورت بازداشت وی توسط پلیس انگلیس، احتمال تحویل داده شدن به آمریکا و محاکمه به خاطر افشای هزاران سند محرمانه سیاسی و نظامی وجود دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول