اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برای حمایت از «معامله قرن»؛

نتانیاهو پیشنهاد پوتین برای دیدار با محمود عباس در مسکو را رد کرد

مقام‌های صهیونیستی روز پنجشنبه گفته‌اند نخست‌وزیر این رژیم پیشنهاد رئیس‌جمهور روسیه برای دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در مسکو را رد کرده است.

نتانیاهو پیشنهاد پوتین برای دیدار با محمود عباس در مسکو را رد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری روز پنجشنبه گزارش داده‌اند «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیشنهاد «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه برای میزبانی نشستی در مسکو بین نتانیاهو و «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی را رد کرده است. 

«آکسیوس» به نقل از مقام‌های صهیونیست نوشت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به این دلیل این پیشنهاد را رد کرده که نمی‌خواسته در «طرح صلح خاورمیانه‌ای» رئیس‌جمهور آمریکا اخلال ایجاد کند. 

«طرح صلح» ترامپ که به «معامله قرن» معروف شده، طرحی مورد حمایت عربستان سعودی است که کاخ سفید قصد دارد آن را به عنوان نقشه‌راهی برای ایجاد سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها پیشنهاد دهد.  

از این طرح به دلیل یکجانبه بودن و  اینکه بیش از حد به نفع رژیم صهیونیستی تنظیم شده انتقاد به عمل آمده است. 

بر اساس جزئیاتی که از «معامله قرن» در رسانه‌ها منتشر شده در این طرح رژیم صهیونیستی به خروج از شهرک‌های کرانه باختری و پیرامون قدس ملزم نمی‌شود. 

محور اصلی معامله قرن را توافق بر اساس تشکیل دو کشور و ادعای کاخ سفید بر دیکته نکردن چیزی به هیچ کدام از دو طرف تشکیل می‌دهد.

مطلبی که روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» چندی پیش با عنوان «ویژگی‌های نیمه‌ی نهایی معامله قرن»  پیش منتشر کرد حاکی از تایید موضع رژیم صهیونیستی در اعطای یک منطقه و نه یک کشور  به فلسطینیان است؛ موضعی که اسحاق رابین، نخست وزیر اسبق اسرائیل در اکتبر ۱۹۹۵ در آخرین نطق خود برابر کنست [پارلمان] و هنگام ارائه دومین توافق اسلو نشان داد و تاکید کرد که اسرائیل از منطقه «اغوار» فلسطین هرگز عقب‌نشینی نخواهد کرد.

بر اساس گزارش هاآرتص، جزئیات طرح ترامپ، معروف به معامله قرن، نشان می‌دهد که ایالات متحده قصد دارد روستای «ابو دیس» در شرق بیت المقدس را به عنوان پایتخت فلسطین پیشنهاد بدهد و در مقابل اسرائیل از سه یا پنج روستای فلسطینی اطراف قدس عقب‌نشینی کند که توسط  کابینه‌های رژیم اشغالگر به منطقه تحت نفوذ شهرداری قدس پس از اشغال در سال ۱۹۶۷ افزوده شده بود.

در حالی که این طرح با مخالفت فلسطینی‌ها رو به رو است آمریکا با کشورهای محور موسوم به «سنی‌های میانه‌رو» در حال همکاری برای پیشبرد آن است.  

این پروژه شامل آبادانی و بازسازی زیرساخت‌های غزه و بخصوص در زمینه انرژی و تامین محل‌های کار برای اهالی غزه و تقویت ایده ساخت بندر برای این باریکه و همچنین اعمال فشار بر رژیم اشغالگر به منظور گام برداشتن در این مسیر است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول