اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

وقوع انفجار در نزدیکی سفارت آمریکا در چین+ تصاویر

روز پنج‌شنبه در اتفاقی نادر در چین، یک بمب در برابر ساختمان سفارت آمریکا در پکن منفجر شد.

وقوع انفجار  در نزدیکی سفارت آمریکا در چین+ تصاویر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فعالان شبکه‌های اجتماعی صبح روز پنج‌شنبه از شنیده شدن صدای انفجاری قدرتمند از نزدیکی ساختمان سفارت آمریکا در پکن، پایتخت چین، خبر دادند.

تصاویری که از محل حادثه منتشر شد، نشان می‌داد که دود سفید رنگ غلیظی به آسمان بلند شده و نیروهای پلیس محوطه اطراف سفارت آمریکا را محاصره کرده‌اند.

دقایقی پس از انتشار این اخبار، برخی رسانه‌های چینی گزارش دادند که انفجاری در کار نبوده و یک زن که قصد داشته در برابر سفارت خودسوزی کند، بازداشت شده است.

با این حال، مقام‌های سفارت آمریکا این ادعا را رد و اعلام کردند که در برابر سفارت یک انفجار رخ داده است. یک سخنگوی سفارت آمریکا در پکن به شبکه «سی. ان. ان» گفت یک «بمب دست‌ساز کوچک» در یک محیط عمومی در نزدیکی سفارت منفجر شده است. 

نهایتا پلیس اعلام کرد که یک مرد قصد داشته یک «ترقه» را به داخل سفارت پرتاب کند، اما این ترقه کنار او به زمین افتاده، منفجر شده و خود او را زخمی کرده است. وی تنها زخمی این حادثه است.

بنا بر اعلام پلیس، مهاجم جوانی ۲۶ ساله به نام «جیانگ» و اهل منطقه خودمختار «مغولستان داخلی» بوده است. به گفته پلیس، تحقیقات در مورد این حادثه آغاز شده است.

انتهای پیام/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول