اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

اعزام بیش از 15 هزار زائر ایرانی به مدینه منوره در یک‌ هفته

اعزام زائران خانه خدا از ۲۷ تیرماه آغاز شده است و تا پایان روز گذشته بیش از ۱۵ هزار زائر ایرانی طی یک‌هفته به مدینه منوره مشرف شده‌اند.

اعزام بیش از 15 هزار زائر ایرانی به مدینه منوره در یک‌ هفته

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، اعزام زائران حج ۹۷ از ۲۷ تیرماه از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران آغاز شد و از آن پس زائران با پروازهای ایران‌ایر و سعودی به مدینه منوره مشرف شدند.

بر اساس آمارها تا پایان روز گذشته حدود ۱۵ هزار زائر ایرانی به عربستان اعزام شده‌اند که سهم هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از اعزام زائران ۳۵ پرواز و سهم هواپیمایی سعودی ۱۶ پرواز بوده است.

در مجموع بر اساس تفاهم‌نامه ایران و سعودی سهم پروازهای ایرانی و سعودی هر کدام 50 درصد است که البته امسال نیز همچون سال‌های گذشته پروازهای حجاج با تأخیر صورت گرفته است.

همچنین دوشنبه اول مردادماه اولین گروه زائران حج امسال مدر مسجد شجره مُحرم شده و عازم مکه مکرمه شده‌اند.

وضعیت اسکان و اجرای برنامه‌های حج امسال در سلامت و آرامش اجرا می‌‌شود  و تاکنون هیچ‌گزارشی مبنی بر نارضایتی زائران کشو.رمان گزارش نشده است که امیدواریم امسال نیز همچون سال گذشته تمامی زائران در صحت و سلامت به کشور بازگردند.

به گزارش فارس، امسال ۸۵ هزار و ۲۰۰ زائر ایرانی به حج مشرف می‌شوند که تمامی زائران مدینه اول تا هشتم مرداد و زائران مدینه بعد تا 24 مردادماه به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول