اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

معاون سازمان نظام پزشکی تأکید کرد

نظام پزشکی مخالف استفاده مجدد از وسایل یک‌بار مصرف

معاون سازمان نظام پزشکی گفت:مخالف استفاده مجدد از وسایل یک‌بار مصرف در بیمارستان‌ها و اتاق عمل‌های کشور هستیم.

نظام پزشکی مخالف استفاده مجدد از وسایل یک‌بار مصرف

محمد جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در ارتباط با استفاده مجدد برخی از تجهیزات و وسایل پزشکی در اتاق عمل اظهارداشت: سازمان نظام پزشکی هیچگاه موافق استفاده از وسایل یکبار مصرف نبوده بلکه منظور ما استفاده مجدد از وسایل چندبار مصرف است.

وی با بیان اینکه برخی از تجهیزات و وسایل پزشکی با شرایط خاص گاهی قابلیت استفاده مجدد را دارند، افزود: کیفیت برای ما بسیار مهم بوده و جامعه پزشکی نیز این مسئله را مد نظر قرار دارد و تنها در شرایطی که قابل استفاده مجدد از وسایل باشد این برنامه انجام می‌گیرد.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای جهان نیز این مسئله مدنظر بوده و چرا باید وسیله و تجهیزات پزشکی که به طور مثال قیمت‌های میلیونی دارند و می‌توان آن را استریل کرد استفاده مجدد آن را نداشته باشیم.

جهانگیری تأکید کرد: در صورت استریل کامل این وسایل، مشکلی در انتقال عفونت نداریم.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی در مورد اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی و تحریم‌های ایجاد شده اگر پزشکی دارویی که در فهرست دارویی کشور نیست را تجویز کند چه تخلفی برای وی در نظر گرفته می‌شود، عنوان کرد: در آئین‌نامه انتظامی سازمان نظام پزشکی این موضوع به صورت شفاف مورد بررسی قرار گرفته و از گذشته نیز قانونی در این زمینه پیش‌بینی شده است.

جهانگیری با اشاره به اینکه در قانون برنامه ششم نیز ابلاغیه مورد نظر مدنظر قرار داشته است، تاکید کرد: اگر پزشکی در حیطه کاری خود تخلفی انجام دهد با توجه به نوع تخلف رسیدگی‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی اظهارداشت: تذکر، توبیخ و محرومیت از طبابت از جمله مسائلی بوده که مجازات پزشکان در نظر گرفته شده که البته این مسئله بستگی به کل جرم‌هایی دارد که پزشک انجام داده است.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: در صورتیکه این مسئله سلامت مردم را خدشه‌دار کند سازمان نظام پزشکی به صورت کامل و شفاف آن را رسیدگی خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول