اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ماس: اروپا نباید از طرف آمریکا مورد اخاذی قرار بگیرد

وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگو با یک گروه رسانه‌ای در این کشور بار دیگر در زمینه اختلافات تجاری میان واشنگتن و بروکسل، بر لزوم اتخاذ موضع محکم اروپا در برابر آمریکا تاکید کرد و از لندن هم خواست تا برای پیشبرد برگزیت اقدامی صورت دهد.

ماس: اروپا نباید از طرف آمریکا مورد اخاذی قرار بگیرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که بریتانیا باید در زمینه پیشبرد مذاکرات (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) برگزیت اقدامی صورت دهد.

وی در این مورد به «فونکه مدین گروپه» گفت که دولت بریتانیا باید مذاکرات در زمینه برگزیت را پیش ببرد که این موضوع شامل مسایل مربوط به ایرلند شمالی هم می‌شود.

این مقام آلمانی در این گفت‌وگو که امروز چهارشنبه منتشر شد گفت: «برای اینکه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا توام با نظم صورت گیرد؛ روندی که امکان پذیر است، دولت بریتانیا باید اقدامی صورت دهد.»

وزیر خارجه آلمان گفت که از یک جهت موضوع مرز میان اتحادیه اروپا با ایرلند و از جهتی دیگر سهم بازار داخلی، مسایلی هستند که بریتانیا نمی‌توانند از آنها به نفع خود استفاده کند.

دیروز (سه‌شنبه)، «دومنیک راب» که به تازگی به عنوان وزیر برگزیت انتخاب شده بود، گفت که بریتانیا پیشنهادی واقعی برای دستیابی به توافقی توام با برد در زمینه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مطرح کرده است. این در حالی است که «ترزا می» نخست‌وزیر این کشور هم دیروز گفت که از این به بعد رهبری مذاکرات «برگزیت» را خودش بر عهده خواهد گرفت.

ماس همچنین با اشاره به محدودیت زمان در پرداختن به مسایل برگزیت در عین حال گفت: «ما نمی‌گذاریم که تحت فشار قرار بگیریم و توافقی را نمی پذیریم که به ضرر اروپا باشد.»

وزیر خارجه آلمان در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به تنش‌های موجود در ارتباط تجاری اروپا با آمریکا، موضع اخیر خود را بار دیگر تکرار کرد و گفت: «اروپا باید مقاومت کند و اجازه ندهد که مورد اخاذی قرار گیرد.ما باید در کنار هم باشیم و با اطمینان، از خود در برابر تعرفه‌ها دفاع کنیم.»

وی گفت که اروپا در شرایطی که تحت فشار قرار گیرد، اقدام متقابل صورت می‌دهد و افزود: «باید این روش ترامپ محدود شود. او باید ببیند که نمی‌تواند اروپا را تقسیم کند و اگر ما به وسیله تعرفه‌ها در برابر هم بایستیم، آمریکا بازنده خواهد بود.»

ماس روز گذشته به شبکه خبری ARD  هم گفت: «من امیدوارم که همه مسایل به وسیله اجماع حل شوند اما ما نمی‌گذاریم که ما را تهدید کنند و کوتاه نمی‌آییم.»

پیشتر، «برونو لومیر» وزیر دارایی فرانسه برای مذاکره با آمریکا در زمینه مسایل بازرگانی شرط تعیین کرده بود.

لومیر به لغو تعرفه‌ها و موانع تجاری و یارانه‌ها اشاره کرد. فرانسه مخالف این است که اروپا قبل از اینکه شرایط آماده شود، مذاکره در زمینه مسایل بازرگانی با آمریکا اجرایی شود. این مقام فرانسوی گفت: «ما در شرایطی که یک تفنگ روی سینه‌مان قرار دارد، مذاکره نمی‌کنیم.»

قرار است «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) در کاخ سفید با ترامپ دیدار کند. اعمال تعرفه‌های آمریکا بر فولاد و آلومینیوم و تهدید به گسترش این تهدید‌ها در بخش خودروهای اروپایی مسایلی است که قرار است در ملاقات این مقامات به آنها پرداخته شود.

انتهای‌پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول