اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

شیر طلای ونیز برای بازیگر اسکاری بریتانیا

«ونسا رِدگِرِیو» بازیگر کهنه‌کار بریتانیایی در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز جایزه شیر طلای یک عمر دستاورد هنری را دریافت می‌کند.

شیر طلای ونیز برای بازیگر اسکاری بریتانیا

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، هیئت رئیسه بی‌ینال ونیز به ریاست پائولو باراتا با پیشنهاد آلبرتو باربرا مدیر هنری جشنواره در مورد اعطای جایزه یک عمر دستاورد به «ونسا ردگریو» بازیگر قدیمی سینما، تئاتر و تلویزیون بریتانیا موافقت کرد.

ردگریو از معروف‌ترین خانواده‌های هنری بریتانیاست. تمام خانواده او در دنیای سینما و تئاتر فعال بوده و هستند. 

ردگریو در شش دهه فعالیت هنری در فیلم‌های شاخص بسیاری از جمله «آگراندیسمان»، «قتل در قطار سریع‌السیر شرق»، «جولیا»، «بوستونی‌ها» و «تاوان» نقش‌آفرینی کرده است.

او ۶ بار نامزد اسکار شد که چهار بار آن در نقش اصلی و دو بار در نقش مکمل بود و برای «جولیا» اسکار «بهترین بازیگر زن نقش مکمل» را بدست آورد. او همچنین در سال ۱۹۹۴ برای فیلم «اودسا کوچک» برنده جایزه «بهترین بازیگر زن مکمل» جشنواره ونیز شد. ردگرِیو جوایز امی، تونی، بفتا، اولیویه، کن، گلدن گلوب و انجمن بازیگران آمریکا را نیز در کارنامه دارد.

ردگریو دومین کسی است که امسال در ونیز جایزه شیر طلایی یک عمر دستاورد هنری را دریافت می‌کند. دیوید کراننبرگ کارگردان کانادایی نیز امسال در لیدو تقدیر می‌شود. بی‌ینال ونیز هر سال دو جایزه شیر طلای یک عمر دستاورد اعطاء می‌کند؛ اولی به یک کارگردان می‌رسد و دومی به یک بازیگر مرد یا یک بازیگر زن اعطا می‌شود.

هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم ونیز 29 آگوست تا هشت سپتامبر (7 تا 17 شهریور) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول