اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آژیر خطر در جولان اشغالی؛ جنگنده سوری هدف موشک قرار گرفت

آژیر خطر در منطقه جولان اشغالی سوریه برای چندمین بار در یک هفته گذشته به صدا درآمد و ارتش صهیونیستی اعلام کرد یک جنگنده سوری را هدف قرار داده است.

آژیر خطر در جولان اشغالی؛ جنگنده سوری هدف موشک قرار گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آژیرهای خطر در منطقه جولان اشغالی سوریه، امروز سه‌شنبه برای چندمین بار در یک هفته گذشته به صدا در آمد و منابع خبری از شلیک دو فروند موشک پاتریوت پدافند هوایی رژیم صهیونیستی خبر دادند.

روزنامه‌های هاآرتص و یدیعوت آحارونوت اعلام کردند که ارتش اسرائیل با شلیک دو موشک از سامانه پدافندی پاتریوت، با یک جنگنده سوری مقابله و آن را ساقط کرده است. 

 آویخای ادرعی سخنگوی عربی‌زبان ارتش اسرائیل در توییتر خود از «مقابله» با یک جنگنده سوری از نوع «سوخو» خبر داد و اعلام کرد، بعد از آنکه این هواپیما به عمق دو کیلومتر وارد حریم هوایی جولان [اشغالی] شد، هدف موشک قرار گرفت.

او همچنین نوشت: پیام‌های روشنی ارسال کرده‌ایم که  هرگز نقض توافق تفکیک نیروها از سال 1974 را نخواهیم پذیرفت و علیه آن اقدام خواهیم کرد. حکومت سوریه مسئول نقض توافق تفکیک نیروها در بخش سوری جولان است.

شبکه کان اسرائیل نیز با تایید خبر شلیک دو موشک به سوی یک جنگنده سوری، بر اساس گزارش‌های خبری اعلام کرد که هواپیما ساقط شده و در منطقه «حوض الیرموک» در استان درعا سقوط کرده است.

یک منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفته است که یکی از خلبانان جنگنده سوری کشته شده و سرنوشت دیگری نامشخص است

حوض الیرموک در جنوب غرب استان درعا، تحت اشغال گروهک «جیش خالد بن الولید» قرار دارد که در بیعت با گروه تروریستی داعش است. 

دقایقی بعد، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از یک منبع نظامی سوری روایت سخنگوی ارتش اسرائیل مبنی بر ورود جنگنده به حریم جولان اشغالی را رد کرد و گفت که این هواپیما در آسمان سوریه هدف قرار گرفته است. 

این منبع اعلام کرد، «دشمن اسرائیلی حمایتش از گروه‌های تروریستی مسلح را تأیید و اعلام کرد، یک جنگنده نیروی هوایی ما را که در حال درهم کوبیدن تجمعات تروریست‌ها در منطقه صیدا در نزدیکی وادی الیرموک در آسمان سوریه بود، هدف گرفته است».

 

 

روز گذشته (دوشنبه) نیز «کانال ده» تلوزیون اسرائیل از ورود یک فروند پهپاد به آسمان جولان اشغالی خبر داد و اعلام کرد که سامانه دفاعی پاتریوت رژیم صهیونیستی، آن را قرار داده است اما ساعتی بعد،‌ سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حادثه را ناشی از درگیری‌های جاری در جنوب غرب سوریه اعلام کرد. 

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول