اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آناتولی ادعا کرد

علیرغم توافق آمریکا و ترکیه، کُردها قصد دارند منبج را به دمشق تحویل دهند

خبرگزاری آناتولی مدعی شد که شبه‌نظامیان کُرد سوری در حال مذاکره با نمایندگانی از دمشق، جهت واگذار کردن کنترل شهر منبج به دولت سوریه،‌ به جای واگذار کردن آن به ترکیه، هستند.

علیرغم توافق آمریکا و ترکیه، کُردها قصد دارند منبج را به دمشق تحویل دهند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که گفته می‌شد ترکیه و آمریکا برای خروج شبه‌نظامیان کُرد از «منبج» و کنترل مشترک آن به توافق رسیده‌اند اما اکنون گفته می‌شود کُردها قصد دارند آن شهر را به دولت سوریه واگذار کنند.

خبرگزاری «آناتولی» طی گزارشی مدعی شد یگان‌های مدافع خلق (YPG) در پاسخ به این توافق، تلاش می‌کند تا اتحاد خود با دولت مرکزی سوریه را تقویت کرده و نهایتا شهر منبج را به نیروهای دولتی تحویل دهد.

بر این اساس، نیروهای دموکراتیک سوریه سطح مذاکرات خود با دمشق را افزایش داده و دیدارهای متعددی بین سران دو طرف ترتیب داده است. شبه‌نظامیان کُرد تمایل دارند به جای تحویل دادن منبج به نظامیان ترکیه، آن شهر را در اختیار دولت دمشق قرار دهند.

گفته می‌شود حدود دو هفته قبل، سران یگان‌های مدافع خلق و نمایندگانی از دولت سوریه در مقر حزب بعث در شهر «حلب» گردهم آمدند و درباره انتقال کنترل شهر منبج صحبت کردند. دیدار مشابهی نیز دو روز قبل (یکشنبه) در همان مکان برگزار شد.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» در این دیدار «فاصل جبار»، «عبدالله حسین» و «احمد قبان» به عنوان نمایندگان دولت سوریه به همراه چندتن از مقامات امنیتی حضور داشتند. از کُردها نیز فرماندهان شورای نظامی منبج «جند الحرمین» در این دیدار شرکت کردند.

رسانه‌های ترکیه‌ای مدعی هستند موضع اصلی این دیدار، جلوگیری از مداخله بیشتر ترکیه در شمال سوریه، بازگشت نیروهای دولت سوریه به منبج و ارائه گزارش‌های امنیتی لازم به نیروهای دولتی هنگام بازگشت به منطقه بود.

گفته می‌شود دو طرف همچنین برای تشکیل یک نیروی پلیس مشترک، متشکل از قبایل شمالی سوریه که حامی نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان یگان‌های مدافع خلق توافق کردند.

این در حالی است که رسانه‌های ترکیه‌ای پیشتر مدعی شده بودند در شامگاه یکشنبه 24 تیر، آخرین گروه از شبه‌نظامیان کُرد از شهر منبج خارج شده و به سمت شرق رودخانه فرات رفتند. (جزئیات بیشتر)

یگان‌های مدافع خلق و نیروهای دموکراتیک سوریه در سال 2016 با حمایت تسلیحاتی و لوجستیکی نظامیان آمریکا توانستند تروریست‌های داعش را در منبج شکست داده و آن شهر را تحت کنترل خود در بیاورند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول