اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

با تمجید از سیاست ضد ایرانی دولت آمریکا

وزیر خارجه بحرین با نماینده و مشاور دولت آمریکا دیدار کرد

وزیر خارجه بحرین که به واشنگتن سفر کرده است با نماینده دولت آمریکا در امور منطقه (غرب آسیا) و مشاور رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

 وزیر خارجه بحرین با نماینده و مشاور دولت آمریکا دیدار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خالد بن أحمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین در واشنگتن با «جرد کوشنر» مشاور و «جیسون گرینبلات» معاون، رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد.

خالد بن احمد در این دیدار بر تمایل بحرین برای تقویت روابط دوجانبه با آمریکا در تمامی سطوح بر اساس اصل احترام و اعتماد متقابل و منافع مشترک تأکید کرد.

وزیر خارجه بحرین همچنین ایفای نقش محوری آمریکا را در تعامل با چالش‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی و تضمین دستیابی به صلح فراگیر در منطقه، مهم برشمرد.

طبق گزارش خبرگزاری بحرین (بنا)، رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور همچنین اقدامات آمریکا در قبال ایران را ستود و مدعی شد که سیاست‌های ایران امنیت منطقه را بر هم زده و ایران با دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه و حمایت مالی، تسلیحاتی و آموزشی گروه‌های تروریستی، ثبات منطقه را تضعیف می‌کند.

وی تصریح کرد که بحرین در صف واحد با آمریکا برای مقابله با آنچه خطر ایران خواند، قرار داد.

اظهارات وزیر خارجه بحرین درباره حمایت از سیاست آمریکا در قبال ایران در حالی است که هیأت وزیران این کشور نیز در جلسه خود حمایت خود از تهدیدات ترامپ علیه ایران را اعلام کرد.

کوشنر نیز گفت که برای آمریکا نیز تحقق امنیت در منطقه از طریق همکاری مشترک با کشورهای خواهان صلح، اهمیت دارد.  

دیدار خالد بن احمد با مشاور امنیت ملی آمریکا

وزیر خارجه بحرین همچنین با «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار و درباره روابط تاریخی دو کشور و اهمیت تقویت این روابط به نفع منافع مشترک دو ملت بحث و گفت‌وگو کرد.

خالد بن احمد گفت که بحرین به داشتن روابط متمایز و اتحاد استراتژیک با آمریکا و همکاری‌های نظامی و امنیتی با آن افتخار می‌کند.

وی به رشد همکاری اقتصادی و روابط تجاری بین بحرین و آمریکا اشاره کرد و آن را یکی از ارکان اصلی شراکت استراتژیک بین دو کشور به خصوص از زمان اجرای توافقنامه آزاد تجاری در سال ۲۰۰۶ برشمرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی بحرین همچنین ایفای نقش آمریکا در منطقه به خصوص مقابله با تروریسم، از بین بردن علل تنش و درگیری و مقابله با سیاست‌های ایران و حمایت‌های آن از «تروریسم» را ستود.

وی در ادامه التزام بحرین به همکاری با آمریکا برای مقابله با سیاست‌های ایران و تهدیدات مشترک و نابودی تروریسم تأکید کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول