اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدار رئیس جمهور اوستیای جنوبی با بشار اسد

رئیس جمهور اوستیای جنوبی به دیدار رئیس جمهور سوریه رفت و سران دو کشور آغاز روابط بین خود را برای تثبیت صلح در جهان مفید ارزیابی کردند.

دیدار رئیس جمهور اوستیای جنوبی با بشار اسد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «آناتولی ببیلوف» رئیس جمهور اوستیای جنوبی که به دمشق سفر کرده است، با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

اسد در جریان این دیدار تأکید کرد که سفر رئیس جمهور اوستیای جنوبی به دمشق نشان می‌دهد که گرایش سوریه به سمت کشورهای شرق صحیح بوده است؛ بر خلاف کشورهای غربی که جز سیاست دیکته چیز دیگری نمی‌دانند کشورهای شرقی به اصول و مبانی حقوق بین الملل احترام می‌گذارند.

ببیلوف روز دوشنبه (دیروز) در جریان یک سفر سه روزه وارد دمشق شد. بشار اسد در کاخ ریاست جمهوری در جریان یک مراسم رسمی از ببیلوف استقبال کرد.

رؤسای جمهور دو کشور با حضورهیئهای رسمی سوریه و اوستیا جلسه را آغاز کردند و در جریان این دیدار بر اهمیتی که طرفین بر آغاز روابط دوجانبه می‌دهند، تأکید شد.

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که طرفین معاهده دوستی و همکاری و سایر معاهداتی را که در این سفر امضا خواهد شد، برای رسیدن به سطح روابطی که دو کشور مد نظرشان است، سنگ بنای خوبی عنوان کردند.

ببیلوف از موضع حمایتی سوریه از استقلال جمهوری اوستیای جنوبی قدردانی و تأکید کرد که این کشور در کنار سوریه خواهد بود.

وی ابراز اطمینان کرد که تحکیم روابط بین دو کشور برای دو ملت و استقرار صلح در همه دنیا بسیار مفید خواهد بود.

بشار اسد نیز از حمایت اوسیتیای جنوبی از ملت سوریه در دفاع از خود در برابر تروریسم و کشورهای حامی آن تشکر کرد.
در پایان این مذاکرات، اسد و ببیلوف تفاهمنامه دوستی و همکاری امضا کردند.

وزارت خارجه سوریه اوایل خرداد ماه 1397 اعلام کرد که قرار است جمهوری‌های «آبخازیا» و اوستیا را به رسمیت بشناسد و روابط دیپلماتیک در سطح سفارت با آن‌ها داشته باشد.

در همین راستا، «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه یکشنبه هفته جاری با «دیمیتری مدوف» وزیر خارجه اوستیای جنوبی دیدار و درباره روابط دوجانبه بین دو کشور در زمینه‌های مختلف گفت‌وگو کرد.

 المعلم گفت که در این دیدار، مسائل مورد توجه دو کشور برای تقویت روابط مورد بررسی قرار گرفت و چندین توافقنامه در چارچوب ایجاد روابط دیپلماتیک امضا شده است.

مدوف هم در این دیدار بر تقویت روابط بین دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید و اعلام کرد که کشورش از سوریه در مبارزه با گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند.

وزیر خارجه اوستیای جنوبی ضمن ابراز امیدواری درباره بازگشت امنیت به کل مناطق سوریه، به دلیل به رسمیت شناختن استقلال جمهوری اوستیای جنوبی از گرجستان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/ص
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول