اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آژیر خطر و صدای انفجار در جولان اشغالی سوریه

رسانه‌های اسرائیلی از به صدا درآمدن آژیر خطر در جولان اشغالی سوریه و ورود دست‌کم یک پهپاد به حریم هوایی این منطقه خبر دادند.

آژیر خطر و صدای انفجار در جولان اشغالی سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صبح امروز دوشنبه، آژیرهای خطر در جولان اشغالی سوریه و شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد. 

«کانال ده» تلویزیون اسرائیل از ورود یک فروند پهپاد به آسمان جولان اشغالی خبر داد و اعلام کرد سامانه دفاعی پاتریوت رژیم صهیونیستی، آن را هدف قرار داده است اما ساعتی بعد،‌ سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حادثه را ناشی از درگیری‌های جاری در جنوب غرب سوریه اعلام کرد. 

طبق اعلام رسانه‌های اسرائیلی، موشک پاتریوت از منطقه «صفد» شلیک شده است اما آویخای ادرعی سخنگوی ارتش اعلام کرد سامانه «فلاخن داوود» با شلیک دو موشک با راکت‌هایی که از درگیری‌های آنسوی مرز سوریه شلیک شده بود، مقابله کرده است.

گفته می‌شود، فلاخن داوود که از ۲۰۱۶ عملیاتی شده، سامانه‌ای است که برای رهگیری موشک‌های بالستیک تاکتیکی، راکت‌های میان‌برد و دوربرد و موشک‌های کروز طراحی شده است.

 

وبگاه خبری «ماکو» اسرائیل نیز پیش از اطلاع‌رسانی ادرعی نوشت: «چندین صدای آژیر خطر در حدود ساعت ده صبح در صفد و چند شهرک دیگر در الجلیل (عُلیا) و جولان و منطقه کاتزرین شنیده شد و حدود ساعت ۱۰:۲۰ دقیقه این آژیرها دوباره به صدا درآمد. ساکنان محلی گفتند صدای چند انفجار شنیده‌اند».

پیش از اظهار نظر ادرعی، رسانه‌های اسرائیلی به نقل از برخی گزارش‌ها در سوریه، احتمال ورود پهپاد به آسمان فلسطین اشغالی را مطرح کرده بودند.

 

ادرعی در صفحه اطلاع‌رسانی خود در توییتر اعلام کرد هیچ یک از راکت‌هایی که از جانب سوریه شلیک شده، به نقطه‌ای (در جولان یا فلسطین اشغالی) اصابت نکرد، بنابراین هیچ خسارت یا تلفاتی از آن بر جا نمانده است.

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول