اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امام و رهبری

از سوی مؤسسه انقلاب اسلامی

نشست نقد و بررسی طرح «مدیریت دانش در قرارگاه جهاد علمی» برگزار می‌شود

مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در راستای برنامه‌های خود برای رصد چالش‌ها و مسائل اساسی کشور و ارائه پاسخ و راه حل متناسب، بررسی طرح «مدیریت دانش در قرارگاه جهاد علمی» را در دستور کار قرار داده است.

 نشست نقد و بررسی طرح «مدیریت دانش در قرارگاه جهاد علمی» برگزار می‌شود

به گزارش حوزه امام و رهبری خبرگزاری فارس، شواهد آماری رسمی ملی و بین‌المللی نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران از رشد علمی چشم‌گیری برخوردار بوده و در زمره 20 کشور اول دنیا از حیث رتبه رشد علمی است. با این حال، به رغم رشد علمی مناسب کشور، رشد فناوری و رشد اقتصادی کشور چندان درخشان نبوده و رتبه ایران در فناوری و اقتصاد در تراز رشد علمی آن نیست. این بدین معناست که چرخه تبدیل علم به فناوری و ثروت در کشور ما معیوب بوده و نیاز به اصلاح و تحول دارد.

از گام‌های اساسی در این راستا این است که در کشور شناخت جامعی درباره توانمندی‌های علمی و از سوی دیگر درباره نیازمندی‌ها و چالش‌های کشور با ذکر اولویت آن حاصل شده و بانکی اطلاعاتی در این خصوص فراهم شود. در نهایت شکل‌گیری رابطه منطقی میان توانمندی‌ها و نیازها بخش زیادی از مشکلات کشور را حل خواهد نمود و چرخه تبدیل علم به ثروت را تسهیل خواهد کرد.

بر این اساس، مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در راستای برنامه‌های خود پیرامون رصد چالش‌ها و مسائل اساسی کشور و ارائه پاسخ و راه حل متناسب، با بهره گیری از ظرفیت نخبگان و اندیشمندان، در این خصوص طرح «مدیریت دانش در قرارگاه جهاد علمی» را بررسی و برگزاری نشستی علمی با این عنوان را جهت نقد و بررسی آن، در دستور کار قرار داده است.

این نشست با ارائه حسین قدیانی، رئیس سازمان بسیج علمی کشور و با حضور جمعی از اساتید و محققان در روز سه شنبه (2 مرداد) از ساعت 9 الی 12 در محل مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی(حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله‌العالی) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول