اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

شیوع گسترده ویروس سالمونلا در آمریکا به علت مصرف بوقلمون خام

ابتلا به ویروس سالمونلا در 26 ایالت آمریکا و مسمویت غذایی بیش از 90 نفر به همین علت موجب بروز نگرانی های گسترده در این کشور شده است.

شیوع گسترده ویروس سالمونلا در آمریکا به علت مصرف بوقلمون خام

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از تک تایمز،ابتلا به ویروس سالمونلا در 26 ایالت آمریکا و مسمومیت غذایی بیش از 90 نفر به همین علت موجب بروز نگرانی های گسترده در این کشور شده است.

بررسی های به عمل آمده در این زمینه نشان می دهد عامل اصلی شیوع ویروس مذکور در آمریکا مصرف بوقلمون خام و نپخته بوده است.

از میان افرادی که به همین علت مسموم شده اند تا به حال 40 نفر به بیمارستان اعزام شده اند و برخی از آنها شرایط وخیمی دارند. بنا بر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا هنوز هیچ از موارد ابتلا به سالمونلا منجر به مرگ نشده است.

سالمونلا باکتری است که معمولاً  در جوجه‌ها و تخم‌مرغ‌ها وجود دارد. سالمونلا عامل یکی از شایع‌ترین مسمومیت‌های غذایی می‌باشد. سالمونلا می‌تواند تخمدان‌های پرنده های مختلف را آلوده کند و قبل از تخم گذاردن پرنده، وارد تخم‌مرغ شود یا اینکه به هنگام تخم گذاردن پرنده، به پوسته تخم مرغ نفوذ کند. سالمونلا با پختن غذا از بین می‌رود ولی غذاهایی که حاوی تخم‌مرغ خام هستند (مانند سس مایونز) مشکل‌ساز خواهند بود.

این بیماری از طریق تماس با پوست برخی از خزندگان مثل لاک‌پشت نیز قابل انتقال است. 2200 شکل از این باکتری تاکنون کشف شده که در سه گونه تقسیم می‌شوند. اعضای خانواده سالمونلا از نظر مقاومت در برابر عوامل فیزیکی و شیمیایی شاخص هستند و به سختی نابود می‌شوند.

اولین مورد ابتلا به ویروس مذکور در تاریخ 20 نوامبر سال 2017 گزارش شد و آخرین مورد گزارش شده از آن مربوط به 29 ژوئن سال 2018 است. کم سن و سال ترین فرد مبتلا شده به ویروس یادشده کمتر از یک سال سن دارد و مسن ترین شخص مسموم شده هم 91 سال سن دارد. 61 درصد از افراد بیمار نیز مونث هستند.

تب، اسهال و شکم درد 12 تا 72 ساعته از جمله شایع ترین نشانه های ابتلا به سالمونلا است. این بیماری معمولا بین 4 تا 7 روز طول می کشد و معمولا بدون نیاز به مداوایی خاص به پایان می رسد. اما در صورت طولانی شدن تب افراد باید در بیمارستان بستری شوند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول