اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین از سال 2014 از مرز یک میلیارد دلار گذشت

وزارت دفاع آمریکا از تصویب کمک نظامی 200 میلیون دلاری به ارتش اوکراین خبر داده است؛ به این ترتیب، ارزش‌ کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین از سال 2014 و آغاز درگیری‌ها در شرق این کشور تا کنون به بیش از یک میلیارد دلار می‌رسد.

کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین از سال 2014 از مرز یک میلیارد دلار گذشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع آمریکا دیروز (جمعه) اعلام کرد که 200 میلیون دلار به کشور اوکراین کمک‌های تسلیحاتی و نظامی ارائه می‌دهد.

بنا بر گزارش وبسایت وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون دلیل ارائه این کمک‌های تسلیحاتی به کشور اوکراین را در راستای تأمین بودجه همکاری‌های امنیتی میان دو کشور عنوان کرده است.

طبق بیانیه پنتاگون، این کمک هزینه برای انجام آموزش‌های بیشتر، تهیه تجهیزات نظامی و ارائه مشاوره‌های نظامی به منظور تقویت قابلیت‌های نظامی نیروهای اوکراین اختصاص یافته است.

در این بیانیه آمده است: «این کمک تأکید مجددی است بر روابط نظامی درازمدت میان آمریکا و اوکراین و با این رقم، مجموع میزان کمک‌های بخش امنیتی آمریکا به اوکراین به بیش از یک میلیارد دلار از سال 2014 میلادی می‌رسد».

بر اساس اعلام پنتاگون، «این بودجه افزوده شده، تجهیزاتی را برای پشتیبانی از برنامه‌های آموزش نظامی در جریان و رفع نیازهای عملیاتی از جمله قابلیت‌های ارتقاء مرکز فرماندهی و کنترل اوکراین، سامانه‌های هشدار موقعیتی، تجهیزات ارتباطی ایمن، تجهیزات دید در شب و همچنین مراقبت‌های پزشکی نظامی فراهم می‌آورد.»

وزارت دفاع آمریکا گفته است که همکاری‌های امنیتی میان دو کشور، بر اساس قانون اخیر اوکراین درباره امنیت ملی این کشور انجام می‌گیرد و تأکید کرده که این قانون جدید ساختار امنیت ملی اوکراین را همسو با اصول «یورآتلانتیک» قرار داده و گام مهمی به سوی تحقق اهداف کی‌یف برای الحاق به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی است.

پنتاگون هیچ زمانبندی برای ارائه این کمک‌های نظامی به اوکراین ارائه نکرده و خبر داده که جدول زمانبندی متعاقبا منتشر خواهد شد.

چند روز پیش، مقامات نظامی اوکراین اعلام کرده بودند که وزارت دفاع آمریکا قصد ارائه کمک‌های نظامی میلیون دلاری به این کشور را دارد.

ناآرامی‌ها در شرق اوکراین پس از سقوط دولت «ویکتور یانوکوویچ» در این کشور در سال 2014 میلادی هر روز شدت بیشتری گرفته است. دولت جدید در کی‌یف که از حمایت غرب برخوردار است نیز با توصل به زور سعی در سرکوب اعتراضات در این منطقه دارد. پس از شدت گرفتن این ناآرامی‌ها در آن سال، آمریکا و کشورهای اروپایی روسیه را به دامن زدن به این ناآرامی‌ها متهم کردند با این وجود کرملین این اتهامات را رد کرده است اما تا کنون چندین دور تحریم علیه روسیه وضع شده است و همین مسئله یکی از عوامل اصلی در تیرگی روابط میان روسیه و غرب به ویژه آمریکا است. درگیری‌ها در شرق اوکراین تا کنون هزاران کشته و زخمی برجا گذاشته است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول