اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرکرد:

حجاج مایحتاج خود را از داخل کشور تهیه کنند/ مبادا به اقتصاد وهابیت کمک کنیم

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه حجاج مایحتاج خود را از داخل کشور تهیه کنند، گفت: مبادا به اقتصادی که در خدمت وهابیت و استکبار جهانی است کمک کنیم.

حجاج مایحتاج خود را از داخل کشور تهیه کنند/ مبادا به اقتصاد وهابیت کمک کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به آغاز موسم حج گفت: حجاج بدانند که سفیر انقلاب اسلامی و نمایندگان مردم متمدن و رشدیافته ایران هستند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: حجاج باید از نظر اخلاقی، رفتار سیاسی، اقتصادی و همچنین در بعد معنوی مراقب باشند.

وی با تأکید بر اینکه حجاج مایحتاج خود را از داخل کشور تهیه و از این طریق به اقتصاد و تولید داخل کمک کنند، افزود: مبادا به اقتصادی که در خدمت وهابیت و استکبار جهانی است کمک کنیم.

نکونام با بیان اینکه در 30 تیرماه یک عبرت اثرگذار تاریخی نهفته است، توضیح داد: در چنین روزی دین و سیاست در هم آمیخت و آیت‌الله کاشانی که به‌عنوان یک عالم فقیه و بصیر در مقابل استکبار ایستاد؛ مصدقِ از حکومت کنار گذاشته شده را با استفاده از پایگاه مردمی دوباره به صحنه آورد.

خطیب نماز جمعه شهرکرد ادامه داد: متاسفانه مصدق با تمسک به ملی‌گرایی به دین پشت‌پا زد و پس از به انزوا کشاندن آیت‌الله کاشانی خود به‌شدت آسیب دید.

وی خاطرنشان کرد: مراقب باشیم فریب برخی که می‌خواهند ملی‌گرایی را حاکم کنند و فقاهت و دین را به انزوا بکشانند نخوریم.

نکونام با اشاره به اینکه امروز این واقعیت در جهان روشن شده که آمریکا دیگر قدرت جهانی نیست، گفت: اگر آمریکا به این روز افتاده به‌خاطر اقتدار جمهوری اسلامی و ضعف‌های درونی خودش است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه حرف نوِ انقلاب اسلامی و نسخه تعامل جهانی که ایران ارائه داده در دنیا جا باز کرده است، افزود: اکنون قدرت‌های بزرگ دنیا دریافته‌اند که باید با ایران کنار بیایند و تعامل کنند؛ تعامل براساس احترام متقابل.

وی در خصوص برجام تشریح کرد: آمریکا هنوز مایل است تنور را گرم نگه دارد و ما باید مراقب باشیم که برجام مایه فریبمان نشود.

نکونام با تأکید بر اینکه دیگر نباید کشور را به برجام گره بزنیم، عنوان کرد: اقتدار ما به اقتصاد درون‌زا، به خدمت و تکیه بر مردم، ولایت‌مداری و وحدت است و لذا باید این فاکتورهای اقتدار را روزبه روز قوی‌تر کنیم.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول