اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رزمایش مشترک ضدتروریستی تاجیکستان و روسیه در «بدخشان»

سخنگوی وزارت دفاع تاجیکستان از برگزاری رزمایش مشترک ضدتروریستی این کشور و روسیه در منطقه بدخشان همجوار با افغانستان خبر داد.

رزمایش مشترک ضدتروریستی تاجیکستان و روسیه در «بدخشان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «فریدون محمدعلی زاده» سخنگوی وزارت دفاع تاجیکستان در نشستی از برگزاری رزمایش مشترک ضد تروریستی این کشور و روسیه در منطقه «بدخشان» همجوار با افغانستان خبر داد.

وی در این باره گفت: ریاست ستاد این تمرینات را «امامعلی صابرزاده» فرمانده ستاد مرکزی نیروهای مسلح تاجیکستان و معاون وزیر دفاع این کشور بر عهده دارد.

محمدعلی زاده افزود: در رزمایش مذکور بیش از 100 وسیله نقلیه زرهی، هواپیما، هلی‌کوپتر، خودروهای نظامی، توپخانه و دیگر جنگ‌افزارها استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: ریاست واحد‌هایی را که در این رزمایش نظامی شرکت می‌کنند «شیرعلی میرزا» وزیر دفاع تاجیکستان بر عهده دارد.

«شادی خان جمشید» فرماندار استان بدخشان، رؤسای ساختاری‌های انتظامی این منطقه و نماینده پایگاه نظامی 201 روسیه در تاجیکستان در ستاد مذکور حضور دارند.

در این تمرینات 10 هزار نظامی تاجیک، پایگاه 201 روسیه و همچنین نمایندگان خدمات مرزی و همچنین سربازان ذخیره شرکت دارند.

هدف از برگزاری این رزمایش مشترک آماده شدن نیروهای مسلح برای دفع هر نوع حمله مسلحانه گروه‌های تروریستی از قلمرو افغانستان به خاک این کشور عنوان شده است.

400 سرباز روس و 80 نوع تجهیزات نظامی پایگاه نظامی 201 روسیه برای شرکت در این رزمایش از شهر «دوشنبه» به استان بدخشان تاجیکستان منتقل شدند.

در پایان این رزمایش نظامی سربازان و افسرانی که در این تمرینات فعال‌تر بودند با هدایای ارزشمند و مدال توسط وزیر دفاع تاجیکستان تقدیر می‌شوند.

رزمایش مذکور سومین روز است که در میدان نظامی «جلاندی» یکی از بلندترین میادین نظامی در سراسر جهان، واقع در منطقه «شغنان» استان بدخشان تاجیکستان در ارتفاع 3.5 هزار متر از سطح دریا از 3 روز قبل آغاز و تا 21 ژوئن ادامه خواهد داشت.

تاجیکستان و روسیه این تمرینات مشترک را همچنین در استان ختلان این کشور نیز برگزار کرده بودند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول