اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

خیرین خدابنده حامی ساخت مرکز سالمندان بهزیستی هستند

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: خیرین و مردم نیک‌اندیش خدابنده حامی ساخت مرکزنگهداری سالمندان و کم توانان ذهنی بهزیستی هستند و با حضور در جشن گلریزان ساخت این مرکز را تسریع بخشیدند.

خیرین خدابنده حامی ساخت مرکز سالمندان بهزیستی هستند

 به گزارش برگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، محمد محمدی در مراسم جشن گلریزان شهرستان خدابنده گفت: گلریزان تجلی خیر جمعی است و فرهنگ خیرخواهی و دستگیری را می‌توان از کودکی در فرد نهادینه کرد.

وی  با اشاره به جشن گلریزان که در راستای ساخت و تکمیل مرکز سالمندان و کودکان عقب مانده ذهنی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان خدابنده فاقد مرکز نگهداری سالمندان است و در صورت نیاز سالمندان این شهرستان به زنجان و خرم‌دره ارجاع داده می‌شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 15 درصد از جمعیت کل استان زنجان را معلولان و خانواده‌های تحت پوشش تشکیل داده‌اند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر 24 هزار و 813 خانوار زنجانی تحت پوشش خدمات بهزیستی استان هستند.

محمدی با اشاره به اینکه نزدیک به یک هزار و 200 معلول در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند، یادآور شد: پرداخت یارانه از سوی بهزیستی تنها تامین کننده مخارج این مراکز است و مشارکت‌های مردمی و حضور فعال مردم در این مراکز می‌تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند.

وی در ادامه، پیشگیری از معلولیت‌ها را از مهمترین مباحث مورد تاکید سازمان بهزیستی بیان کرد و افزود: پیشگیری ساده‌ترین راه و در عین حال یک دوراندیشی است که از تحمیل هزینه‌های فراوان در آینده جلوگیری می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه اختلالات ژنتیکی شایع‌ترین عوامل معلولیت‌ها به شمار می‌آید، تصریح کرد: زوجین با مراجعه به مراکز مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج  و بارداری و انجام مشاوره‌های لازم می‌توانند از بروز و تولد  فرزند معلول خود پیشگیری کنند.

وی با بیان اینکه این نهاد حمایتی به تنهائی قادر به تامین هزینه‌های معلولین و خانواده های آنان نمی‌باشد، تاکید کرد: نقش خیرین در این زمینه راه گشای مشکلات پیش روی بهزیستی می‌باشد.
محمدی  با اشاره به هزینه‌های سنگین و بالای درمانی معلولان گفت: بهزیستی برای بالا بردن کیفیت زندگی معلولان و افراد بی‌سرپرست تلاش می‌کند تا از این طریق اهداف خود را تحقق بخشد.

 گفتنی است: در حاشیه این مراسم نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های معلولین این شهرستان در معرض دید خیرین و مسئولین قرار گرفت.

انتهای پیام/2308/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول