اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هیأت مشترک منطقه کردستان عراق، وارد بغداد شد

همراه با توافق دو حزب اصلی کردستان عراق برای اعزام هیأت مشترک به بغداد برای رایزنی در خصوص تشکیل دولت، این هیأت مشترک وارد بغداد شد.

هیأت مشترک منطقه کردستان عراق، وارد بغداد شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه رایزنی‌ها برای تشکیل دولت عراق پس از گذشت بیش از دو ماه از انتخابات پارلمانی 2018 و در حالیکه گروهها و احزاب مختلف در حال انجام دیدارهای مختلف هستند، دو حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی نیز هیأتی مشترک را به بغداد اعزام کردند.

بنا بر اعلام شبکه رووداو، «فاضل میرانی» منشی دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان و «ملا بختیار» مسئول دفتر سیاسی اتحاد میهنی این هیأت را رهبری می‌کنند.

«شوان طه» از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق ظهر امروز (چهارشنبه) هدف اصلی این هیأت را مذاکره در خصوص تشکیل دولت و گرفتن تضمین‌هایی در خصوص اجرای قانون اساسی در مناطق مورد اختلاف به ویژه اعمال ماده 140 قانون اساسی اعلام کرد.

همزمان با این سفر، کمیساریای عالی انتخابات نیز امروز از پایان شمارش دستی آراء در استان نینوی خبر داد، در حالیکه دو حزب دموکرات کردستان و اتحاد میهنی در پنج‌شنبه گذشته، لغو نتایج انتخاباتی در منطقه کردستان و بازشماری دستی آراء را رد کرده بودند.

این سفر همچنین در حالی صورت می‌گیرد که یکی از موضوعات اصلی رایزنی‌های این روزها، انتخاب رئیس‌جمهور است، مقامی که هرچند قدرت اجرایی ندارد اما به صورت نمادین نشانی از حضور کردها در قدرت مرکزی را با خود دارد.  پیش از این شایعاتی مبنی بر حضور «مسعود بارزانی» در میان گزینه‌های اصلی برای پست ریاست‌جمهوری مخابره شده بود.

گفتنی است همزمان با این سفر هیأت کردی به بغداد، رهبران احزاب سیاسی عراق نیز با «فواد معصوم» رئیس جمهور این کشور در کاخ  «السلام» در بغداد دیدار کردند.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول