اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نقش آمریکا و عربستان در ناآرامی‌های اخیر عراق از نگاه «گردانهای حزب‌الله»

گردان‌های حزب الله عراق از نقش آمریکا و عربستان در وارد کردن عناصر خرابکار در صفوف تظاهرات‌کنندگان در استان‌های مختلف عراق خبر داد.

 نقش آمریکا و عربستان در ناآرامی‌های اخیر عراق از نگاه «گردانهای حزب‌الله»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جعفر الحسینی» سخنگوی نظامی گردانهای حزب‌الله عراق، اعلام کرد که نیروهای آمریکایی هنوز احداث پایگاه‌ برای خود در مرزهای سوریه و عراق به منظور حمایت از داعش را متوقف نکرده‌اند.

وی در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» اظهار داشت: پارلمان جدید باید دولتی  فعال که به عراق کمک کند تا از بحران جاری عبور کند، انتخاب کند و بحران عراقی‌ها تا زمانی که آمریکایی‌ها از کشورشان خارج نشوند، حل و فصل نخواهد شد.

الحسینی در ادامه از وجود تلاش‌های آمریکایی - سعودی برای وارد کردن عناصر خرابکار به صفوف تظاهرات‌کنندگان عراقی برای اعمال فشار امنیتی بر مقاومت این کشور خبر داد.

وی درباره دیدار «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق با نیروهای الحشد الشعبی نیز گفت: هدف از این دیدار، هماهنگی و کمک به جلوگیری از هرگونه شکاف امنیتی از طریق خرابکاران حاضر در میان صفوف تظاهرات‌کنندگان بود و طی آن به فشارهای مستمر آمریکا برای متزلزل کردن اوضاع داخلی عراق نیز اشاره شد.

«حیدرالعبادی»، نخست وزیر عراق نیز دیروز طی کنفرانس خبری هفتگی‌اش، از معترضان و افراد شرکت‌کننده در تظاهرات اخیر این کشور خواست اجازه ندهند امنیت این کشور که بعد از «فداکاری‌های بزرگ» محقق شده، از بین برود.

وی با تأکید بر اهمیت حمایت از افراد شرکت کننده در تظاهرات و امنیت کشور، از آن‌ها خواست برای شناسایی «اخلال‌گران و کسانی که به دنبال ضربه زدن به امنیت عمومی کشور هستند» با دولت عراق همکاری کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول