اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

از ابتدای سال‌جاری

4 هزار و 326 نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی زنجان بهره‌مند شده‌اند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان خرداد‌ماه 4 هزار و 326 نفر از خدمات مشاوره حضوری دولتی و غیردولتی بهزیستی بهره‌مند شده‌اند.

 4 هزار و 326 نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی زنجان بهره‌مند شده‌اند

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: معاونت امور پیشگیری بهزیستی بر اساس رسالت و حیطه فعالیت خود که همان اطلاع‌رسانی و بالا بردن آگاهی‌های علمی آحاد جامعه در مورد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی؛ پیشگیری از معلولیت‌ها و مشاوره روانشناختی بوده؛ اقدامات زیادی را انجام داده است. 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه این معاونت با استفاده از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای گروه هدف؛ اطلاعات پیشگیرانه را بالا برده و به نوعی از تولید و بروز معلولیت‌ها همچون معلولیت‌های ذهنی و جسمی جلوگیری به عمل آورده است؛ افزود: با اقدامات این معاونت از بار کاری دیگر معاونت‌ها همچون توانبخشی و اجتماعی می‌کاهد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های پیشگیرانه توسط بهزیستی عنوان کرد: طرح‌هایی همچون طرح پیشگیری از ناشنوایی؛ آمبلیوپی یا تنبلی چشم و پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از بیماری‌های ژنتیکی از جمله این طرح‌ها است.

 

*اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قالب برنامه‌های آموزشی

محمدی با اشاره به برنامه‌های دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قالب آگاه‌سازی و آموزش بیان کرد: این برنامه‌ها در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محلات برای عموم مردم ارائه می‌شود و شامل آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده‌ها، جوانان و زوج‌های جوان در محلات و پایگاه‌های سلامت اجتماعی؛ در دفتر مشاوره و امور روانشناختی غربالگری کودکان 5 تا 6 سال و اجرای طرح (محب) برای ارائه حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایای طبیعی و ارائه خدمات مشاوره حضوری و تلفنی برای جلوگیری از بروز معضل بزرگ اعتیاد و طلاق است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه در دفتر اعتیاد بر اجرای برنامه‌های پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد در محلات شهری و روستایی، مهد کودک و محیط کار تاکید می‌شود؛ افزود: ارائه خدمات مرکز کاهش آسیب؛ ارائه خدمات درمان و بازتوانی معتادین (به صورت اقامتی و درمان سرپایی سوء مصرف مواد)؛ ارائه خدمات درمان‌های دارویی و غیر دارویی؛ خدمات پزشکی؛ امور روانشناختی و مددکاری معتادین از جمله خدمات این بخش است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه پیشگیری در راستای تحقق اهداف سلامت اجتماعی است؛ گفت: ارتقای دانش و مهارت‌های ارتباط بین فردی و زندگی از جمله فعالیت‌های مهم این حوزه است.

محمدی با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری تا پایان خرداد‌ماه 4 هزار و 326 نفر از خدمات مشاوره حضوری دولتی و غیر دولتی بهره‌مند شده‌اند؛ گفت: در 25 مرکز ترک اعتیاد تعداد یک هزار و 694 نفر از جمعیت معتادین از امور درمان خدمت گرفته‌اند.

وی از غربالگری بینایی ۵۰۶ کودک از آغاز سال خبر داد و افزود: در این مدت 4 هزار و 100 کودک از برنامه غربالگری شنوایی بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول