اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

رئیس مرکز آموزش سواد فضای مجازی:

رسانه‌های سنتی در رهگذر طوفان فناوری‌ها نمی‌میرند

رئیس مرکز آموزش سواد فضای مجازی با اشاره به ماندگاری رسانه‌ها در طول زمان و تغییرات تکنولوژیک تاکید کرد که هیچ یک از رسانه‌ها نمی‌میرند.

رسانه‌های سنتی در رهگذر طوفان فناوری‌ها نمی‌میرند

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، روح الله مؤمن نسب که امروز مهمان برنامه «انعکاس» رادیو گفت‌وگو بود، در سخنانی گفت: امروز از مسئله خبر رسانی و خبرگیری گذر کرده‌ایم و این در حالی است که رسانه‌ها هر یک مشتریان سنتی خود را خواهند داشت و در رهگذر طوفان فناوری‌ها نمی‌میرند.

وی افزود: رسانه‌ها ماندگار هستند. روزنامه و رادیو هر یک کارکرد خود را دارند و فقط ممکن است حوزه اثر آن ها کم و زیاد شود.همچنین مردم برای یافتن صحت اخبار به رسانه ملی و اخبار در صداوسیما یا مطبوعات رجوع می‌کنند.
در ادامه این برنامه نیز مدیرکل تولید و توزیع محتوا در معاونت فضای مجازی با اشاره به تاثیر گذاری بالای پیام رسان ها در تحولات و جریان های سیاسی نظیر انتخابات در کشورمان، این تاثیر پذیری را منحصر به ایران دانست.

غلامرضا نوری با اشاره به نقش موثر فضای مجازی در تغییر حکمرانی در جهان،عنوان داشت: رسانه و فرهنگ با سرعت بالایی متحول می شود و این ابزار یکی از ابزارهای قدرت است.معماری رسانه ها به سرعت در حال تغییر است؛ صنعت چاپ طی ده ها سال با رادیو و تلویزیون فاصله داشت اما پس از تولد فضای مجازی بسیاری پدیده‌های رسانه‌ای با مرگ رو به رو شدند.
وی افزود: مدیریت افکار عمومی در دنیا هنوز به مانایی نرسیده است؛ به عنوان مثال پیام رسان ها زیست بوم رسانه ای ایران را بر هم ریخته اند؛ ولی این بر هم ریختگی را در هیچ کشوری نمی بینیم.

وی در توضیح این مطلب، به تاثیر بالای پیام رسان‌ها در انتخابات‌های داخلی در ایران اشاره کرد و افزود: «معماری رسانه ای در دنیا در حال تغییر است؛ ولی هنوز نمی توان مدل جریان سازی رسانه ای را دارای قرار و مانایی دانست.

همچنین محسن رضایی، مدیر مرکز تلویزیون های تعاملی رسانه را ابزاری واسطه ای برای انتقال پیام خواند و افزود: رسانه های نوین نیز به عنوان یک واسطه جدید از منظر ابزاری دیده می شوند. شکل دیجیتالی رسانه ها مشمول رشد تکنولوژی ها هستند؛ اما در هر حال نمی توان خصلت واسطه ای رسانه را کنار گذاشت.

رضایی افزود: محتوا در تلویزیون های تعاملی با روش های تکنولوژیک به مخاطب عرضه می شود؛ اما این وسیله همان تلویزیون است و تنها ابزار انتقال پیام به مخاطب تغییر کرده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول