اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

68 درصد مردان چین سیگاری هستند

براساس اطلاعات منتشر شده، بیش از 68 درصد مردهای چین سیگاری هستند و هر ساله تعداد زیادی در اثر مصرف دخانیات می‌میرند.

 68 درصد مردان چین سیگاری هستند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، براساس اطلاعاتی که در سایت «qz.com» منتشر شده است، بیش از 68 درصد مردهای چین سیگاری هستند و هر ساله تعداد زیادی در اثر مصرف دخانیات می‌میرند

آمار مردان سیگاری در چین در حالی رو به افزایش است که نرخ زنان سیگاری این کشور تنها 3.2 درصد است. 

محققان اعلام کرده‌اند: نرخ مرگ و میر در اثر استعمال دخانیات در چین به شکل پیوسته رو به افزایش است و یک مرگ از هر 5 مرگ را شامل می‌شود.

افزایش مصرف سیگار در چین موجب شده است، دولت چین شرکت دولتی دخانیات را به صورت یک تجارت بزرگ انحصاری اداره کند؛ این شرکت به خوبی هرگونه رقابت را کنترل کرده و با محدود کردن واردات خارجی یا تولید این محصولات در داخل، در دهه‌های گذشته به تجارت پرسودش ادامه داده است.

در شرایطی که سازمان بهداشت جهانی خواستار ممنوعیت گسترده استعمال سیگار در سراسر دنیا شده، هزینه استعمال سالانه آن در چین به بیش از 57 میلیارد دلار رسیده است.

اعداد و ارقام موجود حکایت از آن دارد که بیش از 350 میلیون نفر در چین سیگار مصرف می‌کنند و این در حالیست که این آمار تا کمتر از یک سال گذشته، 300 میلیون نفر بوده است. 

آمارها نشان می‌دهد که 44 درصد از کل سیگارهای جهان در سال 2014 در چین کشیده شده که 26 درصد از هند بیشتر بوده است.

به گفته ژانگ استاد دانشگاه بین المللی تجارت و اقتصاد، توانایی پرداخت هزینه‌های سیگار میان مردم چین از سال 2001 تا 2016 به میزان 85 درصد افزایش داشته است و بر اساس شواهد موجود، افراد با درآمد کم یا متوسط بیش از افراد ثروتمند برای دخانیات هزینه می‌کنند. 

داده‌های ارائه شده از سوی وزارت بهداشت این کشور حکایت از آن دارد که دخانیات در سال 2015 عامل مرگ بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر بوده است. 

وزارت بهداشت چین نیز که  از کشته شدن بیش از یک میلیون نفر در سال در اثر استعمال دخانیات خبر داده بود، از روند رو به گسترش استعمال انواع سیگار در بین نوجوانان به دلیل پایین بودن قیمت آن هشدار داده است. 
تلاش اخیر دولت برای ممانعت از استعمال دخانیات در اماکن عمومی از سوی سیگاری‌های پایتخت در حالی صورت می‌گیرد که سالانه یک میلیون و 100 هزار هکتار زمین‌های این کشور زیر کشت تنباکو می رود. 

 ژنگمی چن از دانشگاه آکسفورد می‌گوید: حدود دو سوم مردان چین، دخانیات را قبل بیست سالگی آغاز می‌کنند و تا زمانی که در اثر آن بمیرند، دخانیات استعمال می‌کنند.

آمارها نشان می‌دهد که 44 درصد از کل سیگارهای جهان در سال 2014 میلادی در چین کشیده شده که 26 درصد از هند بیشتر بوده است.

این گزارش تأکید می‌کند،  اگر چین برای کاهش تعداد افراد سیگاری تلاش نکند، تعداد تلفات  ناشی از آن به دو میلیون نفر در سال 2030 و 3 میلیون در سال 2050 افزایش خواهد یافت.

سازمان جهانی بهداشت تخمین می‌زند، ممنوعیت استعمال سیگار  در اماکن عمومی در سراسر کشور چین، میزان شیوع سیگار در مردان را با 13 میلیون کاهش مواجه می‌کند و مانع از 6 میلیون مرگ زودرس می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت برای کاهش استعمال سیگار در این کشور برنامه‌هایی تدوین کرده که به زودی اعلام می‌کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول