اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدبان حقوق بشر سوریه خبر داد

برافراشتن پرچم سوریه در 8 شهرک و روستا در درعا و قنیطره

ساکنان شهرک‌های واقع در محدوده موسوم به «مثلث مرگ» در مرز استان درعا و قنیطره، پرچم سوریه و تصاویر ارتش این کشور را به اهتزاز درآوردند.

برافراشتن پرچم سوریه در 8 شهرک و روستا در درعا و قنیطره

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش سوریه روز گذشته موفق شد کنترل شهرک و ارتفاعات «مسحره» واقع در استان درعا را به دست گیرد.

تسلط بر این شهرک و این ارتفاعات سبب شد که بتواند سیطره شبه کاملی بخشی از منطقه موسوم به «مثلث مرگ» واقع در شمال غرب استان درعا داشته باشد.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» گزارش داد که در پی این عملیات موفق، شمار زیادی از ساکنان شهرکهای «سویسة، زبیدة شرقیة و غربیة، الدوایة الکبیرة، قرقس، القصیبة، الهجة و عین التینة» پرچم سوریه را به اهتزاز درآوردند.

دیدبان در ادامه اعلام کرد که ساکنان شهرک «نمر» واقع در ریف شمال غربی درعا با در دست داشتن تصاویر «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه، پرچم این کشور را به اهتزاز درآوردند.

به گزارش دیدبان، مذاکرات همچنان بر سر مناطق باقی مانده در ریف شمال غربی درعا از جمله «نوی» همچنان ادامه دارد تا ارتش سوریه بتواند در این استان کنترل همه مناطق تحت اشغال معارضان را به دست گیرد.

منابع معارض نیز اعلام کردند که حدود هزار زن و کودک آواره از سمت مرزهای جولان اشغالی به منطقه «طفس» در استان درعا بازگشتند.

در همین راستا، یک منبع نظامی اعلام کرد که یگانهای ارتش سوریه صبح امروز موفق شده‌اند کنترل شهرک و ارتفاعات «المال» واقع در ریف شمال غربی درعا را به دست گیرند.


اندازه واقعی

 

ارتش سوریه روز گذشته موفق شد کنترل ارتفاعات راهبردی «تل الحاره» را به دست گیرد.

تحلیلگران درباره اهمیت آزادسازی تل الحاره می‌گویند که با آزادسازی این ارتفاعات، ریف درعا به قنیطره وصل می‌شود و مرتفعترین نقطه در ریف درعا به کنترل ارتش سوریه درآمده است.

از این نقطه مرتفع می‌توان حرکت جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را رصد کرد و تا شعاع 40 کیلومتری این منطقه تحت اشراف ارتش سوریه است؛ یعنی منطقه جولان اشغالی تا دریاچه «طبریا».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول