اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران خبر داد

پذیرش روزانه ۳ تا ۵ کودک سرراهی در شیرخوارگاه‌ها/ ۳۲۰۰ نفر در نوبت فرزندخواندگی

معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: از ابتدای امسال تا پایان خردادماه ۲۱۶ کودک زیر ۶ سال در مراکز ما پذیرش شده‌اند و به طور میانگین روزانه ۳ تا ۵ نفر ظرفیت پذیرش در شیرخوارگاه‌ها داریم.

پذیرش روزانه ۳ تا ۵ کودک سرراهی در شیرخوارگاه‌ها/ ۳۲۰۰ نفر در نوبت فرزندخواندگی

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، مهشید موقر در نشست خبری گفت: 11 هزار و 475 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت‌های مستمر بهزیستی قرار دارند که در این ارتباط یک هزار و 250 نفر توانمند شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برای 700 زن سرپرست خانوار شغل ایجاد شده، گفت: کمک‌هزینه به فرزندان و خدمات بیمه بازنشستگی نیز به این افراد داده می‌شود.

موقر با اشاره به اینکه یک هزار و 500 فرزند در مراکز نگهداری از کودک و نوجوان وجود دارد گفت: 501 فرزند در سال گذشته به فرزندخواندگی سپرده شده و برای 363 فرزند زمینه بازگشت به خانواده فراهم شده است.

معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران همچنین گفت: 3500 کودک کار و خیابان از خدمات بهزیستی بهره‌مند شده، 17 هزار نفر خدمات کنترل و کاهش طلاق گرفته و 4000 زن و دختر در معرض آسیب یا آسیب‌دیده از خدمات بهره گرفته‌اند.

وی گفت: 3200 نفر تا این لحظه در سامانه فرزندخواندگی ثبت‌نام کرده‌اند و اغلب کودکانی که در مراکز شبه خانواده وجود دارد بدسرپرست هستند و یا از مادران معتاد در این مراکز نگهداری می‌شوند که معمولاً‌ دچار بیماری‌های کلیوی و قلبی هستند.

موقر گفت:‌ فقط از میان تعداد گفته‌شده برای فرزندخواندگی شاید فقط 10 درصد شرایط خاص داشته و به فرزندخواندگی نرفته‌اند و در سال گذشته به غیر از دو مورد از میان 501 کودک سپرده‌شده برگشتی نداشته‌ایم.

معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: 1500 پرونده پشت نوبتی برای زنان سرپرست خانوار داریم.

وی همچنین گفت: از ابتدای سال تا پایان خردادماه 216 نفر از کودکان را پذیرش کرده‌ایم که به طور متوسط روزانه 3 تا 5 کودک زیر 6 سال در مراکز بهزیستی و شیرخوارگاه‌ها پذیرش می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول