اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اولتیماتوم رئیس‌جمهور تونس به دولت

رئیس‌جمهور تونس بر تأکید بر ضرورت پایان بحران سیاسی کنونی، از دولت این کشور خواست یا به اجماع سیاسی دست یافته یا استعفا كند.

اولتیماتوم رئیس‌جمهور تونس به دولت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الباجی قائد السبسی» بر ضرورت خروج کشور تونس از وضعیت کنونی با دستیابی به اجماع سیاسی یا استعفای دولت تأکید کرد.

السبسی با اشاره به اینکه وضعیت کنونی تونس نباید استمرار یابد، تصریح کرد که «وضعیت به حدی رسیده که می‌توان گفت از وضعیت بد به سمت بدتر شدن پیش می‌رویم و لذا باید این وضعیت متوقف شود».

رئیس‌جمهور تونس افزود که «در صورت نبودن اجماع و توافق سیاسی با همه گروه‌ها، ممکن نیست که هیچ دولتی بتواند خواسته‌های ملتش را برآورده سازد».

السبسی در سخنانی که از شبکه‌های تلویزیونی محلی تونس پخش شد، همچنین دستیابی به اجماع سیاسی برای استمرار دولت را ضروری دانست و تأکید کرد که «در غیر این صورت دولت یا باید استعفا دهد یا اینکه برای کسب رأی اعتماد مجدد به مجلس نمایندگان رجوع کند.

رئیس‌جمهور تونس در ادامه از «یوسف الشاهد» نخست‌وزیر این کشور خواست به جای آنکه به فکر نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده باشد، به وضعیت کنونی کشور اهتمام ورزد چرا که با وجود اینکه همگان به سال ۲۰۱۹ چشم دوخته‌اند اما کسانی که اکنون در رأس قدرت هستند نباید تنها به سال ۲۰۱۹ فکر کنند بلکه باید به فکر موفقیت دولت باشند.

اخیرا چند گروه سیاسی معارض دولت یوسف الشاهد، دولت وی را به تلاش برای فراهم کردن فضای نامزدی برای انتخابات ریاست‌جمهوری که قرار است سال ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد، متهم کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول