اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحولات جنوب سوریه به سود دمشق در جریان است

آزادی «المسحره» و اولین حملات هوایی در قنیطره بعد از یک سال

هم‌زمان با انتشار خبر آزادی «المسحره» در استان قنیطره، جنگنده‌های سوری برای اولین بار بعد از یک سال مواضع گروه‌های مسلح در برخی نقاط در این استان را هدف قرار دادند.

آزادی «المسحره» و اولین حملات هوایی در قنیطره بعد از یک سال

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع معارض در سوریه خبر دادند که نیروی هوایی سوریه، بعد از یک سال حملات هوایی به مواضع گروه‌های مسلح در استان قنیطره را از سر گرفته است. 

در حالی که امروز ارتش سوریه و نیروهای متحد موفق شدند شهرک «المسحره» در شرق شهر قنیطره مرکز استان قنیطره را آزاد کنند، حملات هوایی به مواضع گروه‌های مسلح نیز از سر گرفته شده است.

شبکه المیادین  اعلام کرد که ارتش سوریه بعد از آزاد کردن شهرک المسحره در استان قنیطره، پیشروی را در اطراف این شهرک ادامه داده و درگیری‌های شدیدی در جریان است. 

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» نزدیک به معارضان، امروز یکشنبه گزارش کرد که انفجارهایی مهیب، بخش میانی ریف قنیطره را که ناشی از حملات هوایی به منطقه مسحره بود، لرزاند.

دیدبان سوریه در خبری نوشت: این نخستین حملات هوایی به قنیطره از ژوئیه سال ۲۰۱۷ تاکنون است.

طبق این گزارش، مواضع گروه‌های مسلح در تلة الحاره و المال واقع در ریف شمالی استان درعا نیز پس از آنکه مذاکرات آشتی ملی شکست خورد، هدف حملات هوایی قرار گرفت.

طی یک ماه گذشته که عملیات پاکسازی جنوب سوریه آغاز شده، نزدیک به ۹۰ درصد استان درعا از جمله بخش اشغالی شهر درعا (مرکز استان درعا) بعد از هفت سال آزاد شده است.

پس از آزادی بخش اشغالی شهر درعا در روزهای گذشته، امروز یکشنبه حدود ۳۵۰ فرد مسلح که حاضر نشده‌اند به طور کامل اقدام مسلحانه را کنار بگذارند به همراه خانواده‌شان، پس از تسلیم شدن و تحویل سلاح سنگین سوار بر اتوبوس‌های دولتی شدند تا راهی استان ادلب در شمال غرب سوریه شوند.

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول