اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بسته خبری تئاتر/24 تیر 97

برپایی نشست تخصصی تئاتر دانشگاهی/ آغاز طرح تاریخ شفاهی تئاتر کودک و نوجوان

نشست تخصصی جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی، فرصت‌ها و چالش‌ها سه شنبه دوم مرداد برگزار می‌شود.

برپایی نشست تخصصی تئاتر دانشگاهی/ آغاز طرح تاریخ شفاهی تئاتر کودک و نوجوان

به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، دومین تیزر تماشاخانه‌ سنگلج به مناسبت هشتاد و پنجمین زادروز استاد داوود رشیدی منتشر شد.

داوود رشیدی چهره‌ ماندگار نمایش ایرانی،  با به صحنه بردن نمایش‌هایی چون مستاجر(1345)، دیکته و زاویه (1347)، حسن کچل (1348)، وای بر مغلوب (1349)، از نخستین کارگردان‌هایی به حساب می آید که آثارش در تماشاخانه‌ی سنگلج به روی صحنه رفته است.

تیزر بزرگداشت داوود رشیدی به مناسبت هشتاد و پنجمین زادروز ایشان توسط محمد جواد ایزدی و با استفاده از قطعه «خاطره» اثر استاد حسین علیزاده از آلبوم در چشم باد، تصاویر آرشیوی ابراهیم حسینی، عکاس با سابقه تئاتر و صدای داوود رشیدی در سریال عطر گل یاس ساخته شده و از سوی تماشاخانه سنگلج منتشر می شود.

*انتشار تیزر رسمی نمایش «آن مرد با اسب آمد»

تیزر استند آپ کمدی « آن مرد با اسب آمد» به تهیه کنندگی اشکان خطیبی با اجرای میثم درویشان پور کمدین برگزیده خنداننده شو منتشر شد.

این استند اپ که به برشی از زندگی این کمدین می‌پردازد تنها دو اجرا در روزهای پایانی تیر ماه خواهد داشت.

از عوامل این اجرا می‌توان به فرهان معین زاده (صدا پیشه)، مهرداد نعیمی (سرپرست نویسندگان)، سارا حدادی (مدیر تولید)، شکوفه داودی (دستیار کارگردان)، نگار پورشعبان (مشاور تبلیغات)، سارا حدادی (مشاور رسانه ای و مدیر روابط عمومی you studio)،نسیم روحانی (عکس)، کیاوش چالیان و محمد مهدی درویشان پور (گرافیست) اشاره کرد.

نمایش «آن مرد با اسب آمد» که شیوه استند اپ کمدی تنها دو اجرا در تاریخ‌های 28 و 29 تیر ساعت 22 در تماشاخانه پالیز خواهد داشت و پیش فروش آن هم اکنون در تیوال آغاز شده است.

*نشست تئاتر دانشگاهی برگزار می‌شود

نشست تخصصی جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی، فرصت‌ها و چالش‌ها سه شنبه، دوم مرداد برگزار می‌شود.

این نشست با حضور و سخنرانی کاظم نظری، حسین عبدالهی و صابر سهراب در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برپا می‌شود.

*طرح تاریخ شفاهی تئاتر کودک و نوجوان کلید می‌خورد

در جلسه‌ای که به منظور امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و بنیاد نمایش کودک برگزار شد، طرح تاریخ شفاهی مطرح شد.

دراین جلسه غلامرضا عزیزی رییس پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی عنوان کرد: امیدواریم این پروژه علاوه بر تدوین تاریخ شفاهی برای نسل جوان و آینده نیز مفید باشد.

داود کیانیان نمایشنامه نویس و کارردان کودک و نوجوان این پروژه را مقارن با صدمین سال تئاتر کودک دانست و گفت:‌اهمیت  این کار دراین است که علاوه بر کار تخصصی در حوزه تئاتر کودک، یک کار عمومی تئاتر نیز محسوب می‌شود که برای رشد فرهنگ تئاتر لازم است.

کیانیان پروژه تاریخ شفاهی نمایش کودک و نوجوان را یک اثر ملی و تاریخی دانست و گفت: در فاز اول این پروژه با 21 نفر مصاحبه می‌کنیم که اولین نفر آنها پروانه باغچه بان، دختر مرحوم جبار باغچه بان است.

براساس این گزارش در انتهای این نشست تفاهمنامه مذکور  با موضوع همکاری در اجرای طرح تاریخ شفاهی صد سال تئاتر کودک و نوجوان در ایران و انجام مصاحبه با چهره‌های شاخص هنر نمایش کودک و پژوهندگان فعال دراین عرصه به امضای غلامرضا عزیزی و داود کیانیان از اعضای هیئت موسس بنیاد نمایش کودک رسید.

*پیش فروش هملت آغاز شد

پیش فروش نمایش هملت به کارگردانی علی افضل در هفته دوم همرا با تخفیف در سایت تیوال آغاز شد.

این نمایش هر شب در سالن استاد انتظامی اجرا می‌شود.

* جشن تولد «داود رشیدی» در تئاتر مستقل تهران
نمایشگاه عکس و پوستر استاد «داود رشیدی» به مناسبت هشتاد و پنجمین سالگرد تولد ایشان در گالری مستقل تهران برگزار‌ می شود.
جشن تولد هشتاد و پنجمین سالگرد تولد استاد «داود رشیدی» در قالب دو برنامه با حضور خانواده و جمعی از هنرمندان روز دوشنبه (۲۵ تیر ماه) ساعت ۱۸ برگزار خواهد شد.
ابتدا نمایشگاه عکس و پوستر «یادی از استاد» با حضور احترام برومند افتتاح خواهد شد سپس در راستای حمایت از جوانان علاقه مند به تئاتر، مدعوین به تماشای نمایش «شپش» به نویسندگی و‌کارگردانی کوروش نریمانی خواهند نشست.
نمایشگاه عکس و پوستر «یادی از استاد» متشکل از عکس هایی از ادوار مختلف زندگی زنده یاد «داود رشیدی» و پوستر هایی از آثار هنری وی‌ است.

انتهای پایم/

poked_asterisk

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول