اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر خارجه آلمان درباره «توافق یکجانبه» ترامپ با پوتین هشدار داد

وزیر خارجه آلمان درباره دیدار ترامپ و پوتین گفت اگر کشوری به متحدان خود لطمه بزند و به هزینه آن‌ها «توافقی یکجانبه» منعقد کند، خود را در معرض تهدید شکست قرار می‌دهد.

وزیر خارجه آلمان درباره «توافق یکجانبه» ترامپ با پوتین هشدار داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه «توافقی یکجانبه» با مسکو هشدار داد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که دیدار ترامپ با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه زمینه‌ای برای خلع سلاح باشد.

ماس در این مورد به نشریه آلمانی «بیلد‌آم‌زونتاگ» گفت: «کسی که شرکایش را آزار می‌دهد، خود را در معرض این خطر قرار می‌دهد که در نهایت بازنده باشد. دستیابی به توافق به بهای (آزار) هم پیمانان در نهایت به آمریکا آسیب وارد می‌کند.»

قرار است ترامپ  فردا (دوشنبه) با  پوتین در هلسینکی دیدار کند. این سومین ملاقات و گفت‌وگوی میان طرفین از زمان تصدی قدرت ترامپ در ژانویه ۲۰۱۷ خواهد بود. در هر دو مورد قبلی، روسای جمهور آمریکا و روسیه در حاشیه کنفرانس‌های جهانی با هم دیدار کرده بودند.

وزیر خارجه آلمان هرچند گفت روند هماهنگی برگزاری این نشست از شفافیت کافی برخوردار نبوده، اما گفت: «در واقع خوب است که واشنگتن و مسکو با هم مذاکره کنند. این (اقدام) می‌تواند زمینه‌ای و انگیزه‌ای برای خلع سلاح هسته‌ای باشد.»

 روابط دوجانبه میان آمریکا و روسیه، در شرایط عجیبی به سر می‌برد. از یک سو دستگاه قضایی و اطلاعاتی آمریکا، روس‌ها را به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیرشان متهم و پرونده‌ای جنجال‌برانگیز بر سر این موضوع باز کرده و از سویی دیگر، ترامپ در نشست  جی-۷ در کانادا، یک تنه از بازگشت مسکو به این مجمع کشورهای صنعتی دفاع کرد.

همچنین انتقاد شدید رئیس‌جمهور آمریکا از کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نشستی که روزهای ۲۰ و ۲۱ تیرماه در بروکسل برگزار شد، در زمینه هزینه‌های دفاعی و تاکید وی بر لزوم اختصاص رقم بیشتری از تولید ناخالص داخلی به این منظور، تنش میان هم پیمانان اروپایی آمریکا و دولت ترامپ را تشدید کرده است. در این زمینه آلمان هدف اصلی پیکان انتقاد ترامپ قرار داشت، طوری که  شخص «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و پس از وی ماس و دیگر سیاستمداران آلمانی به سخنان ترامپ واکنش نشان دادند.

انتهای‌پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول