اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

تشدید اوضاع در غزه، کابینه رژیم صهیونیستی را به تشکیل جلسه واداشت

گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بیش از 60 راکت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک کردند که این مسئله باعث شد کابینه رژیم صهیونیستی مجبور به تشکیل جلسه شود.

تشدید اوضاع در غزه، کابینه رژیم صهیونیستی را به تشکیل جلسه واداشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین نزدیک نوار غزه فلسطین خبر دادند.

وب‌سایت «مرکز رسانه‌ای فلسطین» به نقل از این رسانه‌ها شنبه گزارش کرد که صدای آژیر خطر در شهرک‌های اطراف نوار غزه همچنان به گوش می‌رسد.

این وب‌سایت اعلام کرد که گروه های مقاومت فلسطین در پاسخ به اقدامات و حملات دیروز و امروز رژیم صهیونیستی نزدیک به ۷۰ راکت و موشک به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک کرده‌اند.


حملات جنگنده‌های اسرائیلی به مناطق مسکونی غزه


و پاسخ راکتی مقاومت به حملات رژیم تل‌آویو

 

«آویخای ادرعی»، سخنگوی عربی‌زبان ارتش رژیم صهیونیستی در حساب توییتر خود به ناتوانی سامانه پدافند موشکی این رژیم موسوم به «گنبد آهنین» در انهدام موشک‌های مقاومت اعتراف کرد.

او جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را مسئول پاسخ راکتی امروز دانست و نوشت که از ساعت شش صبح تا ساعت سه بعد از ظهر ۶۰ راکت از سمت غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده که گنبد آهنین تنها ده تا از آن‌ها را رهگیری و منهدم کرده است.


شلیک موشک‌ از گنبد آهنین

 

اوضاع نوار غزه در سایه تداوم خشونت و حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان معترض در این بخش تشدید و متشنج شده است.

نظامیان رژیم صهیونیست دیروز (جمعه) به تظاهرات مردم غزه که در ادامه «راهپیمایی‌های بزرگ حق بازگشت بود»، آتش گشودند و دو نوجوان فسطینی ۱۵ و ۱۸ ساله را به شهادت رساندند و بدین ترتیب شمار شهدای این راهپیمایی‌ها به ۱۳۹ نفر رسید (جزئیات بیشتر).


نظامیان صهیونیست


شهید رامی حلس (15 ساله)

 

راهپیمایی‌ بزرگ حق بازگشت از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در اعتراض به اقدامات آمریکا علیه قدس، طرح موسوم به «معامله قرن» که به دنبال پایان دادن به آرمان فلسطین است، محاصره نوار غزه که از این منطقه به عنوان بزرگترین زندان باز دنیا یاد می‌شود، شروع شده است و همچنان ادامه دارد.

آمریکا در آذرماه ۹۶ شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کرد و در اردیبهشت 97 با انتقال سفارت خود از شهر تل‌آویو به قدس موافقت کرد که این مسئله باعث خشم فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی و نوار غزه شد و در راهپیمایی‌ها چند ماه اخیر بر حق خود در بازگشت به خانه‌های خود تأکید دارند.

قطعنامه ۱۹۴ سازمان ملل متحد حق آوارگان فلسطینی در بازگشت به سرزمین‌های خود را به رسمیت می‌شناسد؛ بیش از  شش میلیون نفر فلسطینی به دنبال اشغال سرزمینشان به دست صهیونیست‌ها، آواره شده‌اند.

تشدید اوضاع امنیتی و حملات موشکی و راکتی مقاومت، رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی مانند مصر را نگران کرده است.

کانال ۱۰ اسرائیل ساعتی پیش اعلام کرد که کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر این رژیم برای بررسی اوضاع غزه فردا (یکشنبه) تشکیل جلسه می‌دهد.

وب‌سایت «مرکز رسانه‌ای فلسطین» به نقل از منابع مصری نوشت که کابینه نتانیاهو با وساطت دولت مصر به منظور کاهش تنش بین رژیم اسرائیل و جنبش حماس مخالفت کرده است.

جنگنده‌های رژیم اشغالگر قدس با پرواز بر فراز آسمان غزه به مواضعی در این منطقه موشک شلیک کرده‌اند و گروه‌های مقاومت نیز با ضد هوایی به سمت آن‌ها آتش گشوده‌اند.

خبرگزاری «صفا» به نقل از «عبداللطیف القانوع»، سخنگوی حماس در واکنش به تشدید حملات رژیم اسرائیل علیه مقاومت فلسطین و نوار غزه گفت که «افزایش روند تشدید حملات دشمن نه هرگز می‌تواند معادله مقاومت را تغییر بدهد و نه می‌تواند وضعیت جدیدی تحمیل کرده و نه می‌تواند برگزاری راهپیمایی‌ها بازگشت و مقاومت [فلسطینی‌ها] را متوقف کند».

او با بیان این که حماس به اشغالگر صهیونیستی اجازه نمی‌دهد یک تنه تصمیم‌گیرنده باشد و دست به کشتار و بمباران مردم فلسطین بزند، تأکید داشت که پاسخ به تشدید هرگونه عملیات و حملات دشمن روی میز و آماده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول