اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پس از توافق با دمشق؛

«نیروهای دموکراتیک»، منطقه «النشوه» در «الحسکه» را در اختیار ارتش سوریه گذاشتند

بر اساس توافقی که اخیرا بین «نیروهای دموکراتیک سوریه» و دمشق حاصل شد، اعضای این گروه، محله النشوه در شهر الحسکه را به ارتش سوریه تحویل دادند.

«نیروهای دموکراتیک»، منطقه «النشوه» در «الحسکه» را در اختیار ارتش سوریه گذاشتند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری چندی پیش اعلام کردند که چند نفر از فرماندهان گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» با نمایندگانی از جانب حکومت سوریه دیدار کرده‌اند.

این منابع اعلام کرده بودند که حاصل این دیدارها، توافقی بود که بر اساس آن، نیروهای دموکراتیک سوریه مناطق تحت تسلط خود در الحسکه را تحویل حکومت سوریه می‌دادند.

به گفته این منابع، در جریان دور اخیر مذاکراتی که بین طرفین در شهر «الشدادی» واقع در ریف جنوبی الحسکه (شمال شرق سوریه) برگزار شد، مسئله تحویل نوار مرزی با ترکیه به دولت سوریه نیز مطرح شد.

روزنامه الوطن سوریه امروز پنجشنبه خبر داد که در راستای اجرای این توافق، نیروهای دموکراتیک محله النشوه واقع در الحسکه را تحویل ارتش سوریه دادند.

ارتش سوریه نیز پس از اینکه کنترل النشوه را به دست گرفت، ایست و بازرسی‌هایی در اطراف این محله ایجاد کرده که متعلق به شاخه امنیت نظامی سوریه است.

بر اساس این توافق، نیروهای دموکراتیک که بیشتر عناصر آن کُرد هستند، باید به منظور همکاری نظامی با ارتش سوریه پرچم‌ها و شعارهای احزاب کُرد را از سطح شهر جمع‌آوری کند.

از دیرالزور در شرق سوریه نیز خبر می‌رسد که هلال احمر سوریه ده هزار بسته غذایی به دست ساکنان شهر دیرالزور رسانده است.

هلال احمر سوریه این بسته های غذایی را در میان محله‌های شهر بر اساس مدرک شناسایی تحویل ساکنان داد.

در شهر قامشلی (در استان الحسکه) نیز جوانان این شهر با برگزاری گردهمایی در برابر مرکز فرهنگی عربی از پیروزی‌های ارتش سوریه در سراسر این کشور بویژه استان درعا (در جنوب سوریه) قدردانی کردند.

افراد شرکت‌کننده در این گردهمایی با در دست داشتن پلاکاردهایی، تأکید کردند که ملت سوریه در مبارزه با تروریسم در کنار ارتش این کشور است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول