اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افتتاح فرودگاه بین‌المللی «نوکوس» در شمال غرب ازبکستان + تصاویر

فرودگاه بین المللی «نوکوس» در مرکز جمهوری خودمختار «قره قلپاقستان» واقع در شمال غرب ازبکستان افتتاح شد.

افتتاح فرودگاه بین‌المللی «نوکوس» در شمال غرب ازبکستان + تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، ترمینال بین المللی «نوکوس» مرکز جمهوری خودمختار قره قلپاقستان واقع در شمال غرب ازبکستان افتتاح شد.

«آچیلبای رمت‌اف» معاون اول نخست وزیر ازبکستان، رئیس شرکت ملی هواپیمایی، کارکنان ترمینال بین المللی نوکوس و نمایندگان رسانه‌های گروهی داخلی و خارجی در این مراسم حضور داشتند.

وی در این مراسم گفت: این ترمینال بین المللی برای مردم کشور و برای گردشگران خارجی از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون اول نخست وزیر ازبکستان افزود: ما در آینده باید تلاش کنیم که تعداد پروازها را از طریق این ترمینال افزایش دهیم و برای گردشگران خارجی تمام شرایط مناسب را فراهم کنیم تا شهروندان خارجی به این منطقه سفر کنند و سطح زندگی مردم کشور نیز افزایش یابد.   

«قونیسبای نورالدین اف» رئیس بخش سازماندهی خدمات جابجایی مسافران فرودگاه بین المللی نوکوس نیز گفت: این ترمینال ظرفیت 400 نفر در ساعت را دارد و تجهیزات جدید مهندسی – فنی نصب شده، کریدورهای «سبز» و «قرمز» و 2 نوار نقاله باربری برای پروازهای داخلی و خارجی وجود دارد.

وی افزود: در این فرودگاه برای مسافران پروازهای داخلی و خارجی سالن های جداگانه ایجاد شده است. اتاق های برای مادران و کودکان، مرکز پزشکی، اتاق های تبدیل ارز، فروشگاه و قهوه خانه فعالیت می‌کنند.

رئیس بخش سازماندهی خدمات جابجایی مسافران فرودگاه بین المللی «نوکوس» خاطرنشان کرد: این فرودگاه بین المللی طی یک سال احداث شده و طی یک ساعت برای 400 مسافر خدمات ارایه می‌کند.   

نورالدین اف در پایان گفت: فرودگاه بین المللی نوکوس می‌تواند از تمام هواپیماها پذیرایی کند زیرا طول باند پرواز 3 هزار متر و عرض آن 45 متر است.

همچنین اخیرا بخش پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی شهر «تاشکند» به نام «اسلام کریم‌اف» افتتاح شده است.

شرکت ملی هواپیمای ازبکستان یک شرکت انحصاری است و 100 درصد متعلق به دولت می‌باشد هم‌اکنون این شرکت به بیش از 40 کشور جهان پرواز دارد.

ازبکستان هم‌اکنون در ناوگان هوایی خود هواپیماهای «بوئینگ»، «ایرباس» و «ایل- 114»  در اختیار دارد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول