اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نشست سران ناتو رسما آغاز شد

نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی با سخنرانی خوش‌آمدگویی دبیرکل ناتو در بروکسل رسما آغاز به کار کرد.

نشست سران ناتو رسما آغاز شد

به گزارش مانیتورینگ گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نشست سالانه سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل امروز چهارشنبه با سخنرانی خوش‌آمدگویی «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو رسما آغاز شد.

استولتنبرگ با تشکر از بلژیک به خاطر میزبانی این نشست تأکید کرد، این پیمان نظامی بستری برای همکاری میان آمریکا و اروپا فراهم می‌آورد تا امنیت 29 کشور عضو در مسیر غیرقابل پیش‌بینی پیش‌رو تأمین شود.

وی ادامه داد که امروز در این نشست قرار است درباره ارتقاء بازدارندگی و پدافند جمعی کشورهای عضو ناتو و همچنین درباره افزایش تلاش‌ها برای استفاده از ظرفیت‌های این سازمان در خارج از مرزهای کشورهای عضو در مقابله با ترویسم توافق حاصل شود.

 

صبح امروز «دونالد ترامپ»‌ رئیس‌جمهور آمریکا در صبحانه کاری با دبیرکل ناتو، اظهاراتی جنجالی را مطرح کرد که حتی موجب بهت‌زدگی دبیرکل ناتو شد. وی در این نشست ضمن انتقاد از برخی کشورهای عضو این سازمان به دلیل بی توجهی به پرداخت هزینه‌های ناتو، آلمان را «اسیر روسیه» خواند. (جزئیات بیشتر)

 

 

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان نیز به محض ورود به مقر ناتو در بروکسل در گفت‌وگو با خبرنگاران در واکنش به اظهارات ترامپ که برلین را «اسیر» مسکو توصیف کرده بود، گفت آلمان کشوری مستقل است و مستقلانه درباره موضوعات مختلف تصمیم‌گیری می‌کند. (جزئیات بیشتر)

«شارل میشل» نخست‌وزیر بلژیک در سخنرانی خود پس از استولتنبرگ در آغاز اجلاس سران ناتو تأکید کرد که حفظ روابط فراآتلانتیک برای اروپا و ناتو با وجود اختلاف‌های کشورها بسیار حیاتی است.

 

 

پس از سخنرانی کوتاه نخست‌وزیر بلژیک قرار شد که نشست سران ناتو پس از تنفسی کوتاه ادامه یابد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول