اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

خدایی:

تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور به میزان ۳۰ درصد قطعی شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: میزان و نحوه تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ۳۰ درصد قطعی است.

تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور به میزان ۳۰ درصد قطعی شد

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: کمیته سنجش و پذیرش دانشجو تشکیل جلسه داد و میزان سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی را 30 درصد قطعی تصویب کرد.

وی افزود: دروس امتحانات نهایی دانش‌آموزان هم در این جلسه مشخص شد و ما درس‌هایی را که روی سوابق تحصیلی دانش‌آموزان تأثیرگذار است بر اساس بررسی های کارشناسی که در دبیرخانه انجام شده بود را پیشنهاد کردیم.

به گفته خدایی، عناوین دروس و تعداد دروس باید در شورای عالی آموزش پرورش تصویب شود و پس از تصویب اطلاع رسانی می شود که این مصوبه در راستای اجرای قانون سنجش و پذیرش است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: این امتحانات نهایی برای خرداد 98 برگزار می شود و برای پایه دوازدهم عناوین دروس اعلام می شود، همچنین ضرایب دروس کنکور برای دروس متناظر امتحانی همان ضرایب خواهد بود و تغییری ندارد.

لیلا قربانی اقدم/

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول