اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هیأت فلسطینی با معاون وزیر خارجه سوریه دیدار کرد

معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به تداوم حمایت این کشور از مسئله فلسطین، خاطر نشان کرد که سوریه مخالف هر گونه طرح یا نقشه‌ای است که در پی نابودی مسئله فلسطین است.

هیأت فلسطینی با معاون وزیر خارجه سوریه دیدار کرد

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأت کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) شامگاه دوشنبه گذشته برای بررسی روابط دو جانبه بین این سازمان و سوریه و آگاهی یافتن از وضعیت فلسطینیان حاضر در اردوگاه «یرموک» وارد دمشق شد.

«عزام الاحمد» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین ریاست این هیئت را بر عهده دارد و با «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

مقداد در جریان این دیدار بار دیگر تأکید کرد که سوریه با وجود همه دشواری‌هایی که طی سال‌های بحران با آن روبه‌رو بوده است، همچنان مسئله فلسطین را مسئله اصلی جهان عرب می‌داند.

وی با تأکید بر اینکه این موضع سوریه با وجود سختی‌ها همچنان ثابت است، تصریح کرد که سوریه حامی حقوق ملت فلسطین از جمله حق بازگشت و برپایی حکومت فلسطینی در خاک خود است.

معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه سوریه مخالف هر گونه طرح یا نقشه‌ای است که در پی نابودی مسئله فلسطین است، اظهار داشت که «معامله قرن» در راستای از بین بردن همین مسئله است.

مقداد خاطرنشان کرد که تنها تضمین شکست چنین طرح‌هایی، این است که ملت فلسطین به حقوق خود پایبند باشد و امتیاز ندهد.

روزنامه الوطن به نقل از این مسئول سوری گزارش داد که دمشق حامی وحدت ملت فلسطین در چنین چالش‌های سرنوشت‌سازی است.

الاحمد هم ضمن تبریک پیروزی‌های ارتش سوریه در برابر تروریست‌ها تأکید کرد، سوریه قدرتمندِ پیروز، حامی مسئله فلسطین است.

وی تصریح کرد که ملت فلسطین در برابر طرح‌هایی که در پی نابودی این مسئله عادلانه است، به حقوق خود پایبند است.

در این دیدار «أحمد أبو هولی» رئیس بخش آوارگان، «أشرف دبور» سفیر فسلطین در لبان، «محمود الخالدی» سفیر فلسطین در دمشق و «أنور عبد الهادی» رئیس بخش سیاسی ساف حضور داشتند.

الخالدی در همین راستا گفته بود که این سفر به دستور «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین صورت گرفته و در جریان دیدار با مسئولان سوری، مسئله بازسازی اردوگاه یرموک نیز بررسی خواهد شد.

وی درباره اینکه آیا ساف در بازسازی یرموک سهیم خواهد بود، خاطر نشان کرد: «اردوگاه [جزء] خاک سوریه است. [در این زمینه] تصمیم با طرف سوری است. ما بر حسب امکانات خود آماده‌ایم».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول