اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد اعلام کرد

اسکله رو _رو ریلی بندر امیرآباد تا ۳ ماه آینده تکمیل می‌شود/برنامه افزایش صادرات از بندر امیرآباد

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان بنادر و دریانوردی برای ارتقاء صادرات از بنادر شمالی کشور و به ویژه بندر امیرآباد گفت: امیدواریم سیستم رو- رو ریلی بندر امیرآباد تا پایان سال تکمیل شود.

 اسکله رو _رو ریلی بندر امیرآباد تا ۳ ماه آینده تکمیل می‌شود/برنامه افزایش صادرات از بندر امیرآباد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، همایش توسعه صادرات از مسیر دریای خزر امروز با حضور دست‌اندرکاران صنعت حمل و نقل دریایی کشور، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانورد، نمایندگان استان‌های شمالی کشور در مجلس و سرمایه‌گذاران و مسئولان از ۹ کشور همسایه ایران و حاشیه خزر در حال برگزاری است.

در این همایش مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد اظهارداشت: توسعه صادرات توانمندی و برجستگی اقتصاد هر کشور را نشان می‌دهد.

سیاوش رضوانی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در حمایت از کالای ایرانی، برگزاری این همایش را در جهت توسعه صادرات کالا از بنادر شمالی کشور ضروری دانست و گفت: از ۴ ماه گذشته نسبت به برقراری این همایش در راستای هماهنگی با کشورهای حاشیه خزر بابت توسعه صادرات دریایی برنامه‌ریزی‌ها انجام شد.

وی نقش بنادر در توسعه صادرات و کیفیت ارائه خدمات را از اهداف برگزاری این همایش اعلام کرد و گفت: در این حوزه تسهیلات مناسبی در اختیار تجار و سرمایه‌گذاران در بنادر قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد اضافه کرد: این همایش به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های خالی بنادر شمالی کشور است، باید تنوع کالا در بنادر توسعه یابد و در گام اول هدف ما ابتدا توسعه صادرات از بنادر و سپس در گام بعد رشد ترانزیت است. 

رضوانی ادامه داد: کشورهای حاشیه خزر نیز مایل هستند خطوط ترانزیتی از دریای خزر و با محوریت ایران افزایش یابد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد افزود: در ۳ ماه اخیر ۲۲۵ هزار تن کالای صادراتی از بنادر شمالی کشور صادر شد که بیش از ۵۰ درصد آن از بندر امیرآباد بود.

رضوانی با تأکید بر اینکه امیدواریم تناژ بنادر در تخلیه و بارگیری افزایش یابد، گفت: در سال گذشته میزان ۵۰۰ هزار تن صادرات در بندر امیرآباد داشتیم.

وی با اشاره به اینکه کشورهای حاشیه خزر در حال توسعه زیرساخت‌های خود در بنادر برای رشد صادرات و تخلیه و بارگیری هستند، گفت: در صورت تکمیل پروژه رو رو ریلی بندر امیرآباد بخش اعظمی از صادرات کشور می‌تواند از طریق این بندر انجام شود که امیدواریم تا پایان سال این پروژه تکمیل شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد اظهارداشت: ۲۵ درصد فعالیت بندر امیرآباد الکترونیکی است که تلاش می‌کنیم در سال‌های آتی این رقم به بیش از ۵۰ درصد افزایش یابد.

بنابر این گزارش در حاشیه این همایش از تمبر یادبود همایش رونمایی شد ضمن آنکه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در زمینه سرمایه‌گذاری بنادر امیرآباد و انزلی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول