اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی در گفت‌وگو با فارس

توقف پرداخت 30 هزار میلیارد تومان مالیات از صندوق توسعه/ به دیوان عدالت اداری شکایت کردیم

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت:‌ سازمان مالیاتی ۳۰ هزار میلیارد تومان مالیات بر تسعیر ارز تشخیص داده که به دیوان عدالت اداری شکایت کردیم و متوقف است و اگر استفساریه تصویب شود معاف می‌شویم.

توقف پرداخت 30 هزار میلیارد تومان مالیات از صندوق توسعه/ به دیوان عدالت اداری شکایت کردیم

مرتضی شهیدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص مالیات درآمد ناشی از تسعیر ارز سال‌های ۹۰ و ۹۱ صندوق توسعه ملی اظهارداشت: در رابطه با این موضوع، صندوق توسعه به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و اخذ مالیات از صندوق فعلاً متوقف است.

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه استفساریه‌ای از مجلس برای دریافت مالیات از صندوق توسعه ملی داشتیم، افزود: این موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس بحث و بررسی و جمع‌بندی و به هیأت رئیسه مجلس ارائه شده است. خودم با رئیس مجلس صحبت کردم و قرار شد در اولین فرصت تصمیم‌گیری شود و با توجه به جریانات خاص و اقتصادی در کشور همچنان فرصت نشده تا در دستور کار صحن علنی قرار گیرد.

وی افزود: تاکنون یک ریال مالیات ناشی از درآمد تسعیر ارز ندادیم و اگر با استفساریه موافقت شود از مالیات معاف خواهیم شد.

شهیدزاده در مورد رقم مالیات برآورد شده ناشی از تسعیر ارز گفت:‌ سازمان مالیاتی ۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات تشخیص داده و ۲۰ هزار میلیارد تومان هم جریمه در نظر گرفته است.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه رهبری هم مخالف پرداخت چنین مالیاتی هستند چون صندوق درآمدزا نیست، بیان داشت:‌ طبق اساسنامه اگر سودی هم داشته باشیم مثل یک شرکت مالیات آن پرداخت می‌شود. سودهای این‌چنینی صرف افزایش سرمایه صندوق برای تسهیلات دهی می‌شود. کما اینکه گزارشگری صندوق بر مبنای ارز است و نه ریال. بنابراین ارز تبدیل به ریال نمی‌شود که سودی شناسایی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول