اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

مدیرکل حج و زیارت مازندران:

3200 مازندرانی عازم سرزمین وحی می‌شوند

مدیرکل حج و زیارت مازندران با تقدیر از تلاش دست‌اندرکاران حج تمتع در مازندران گفت: امسال از 3 هزار و ۳۲۰ زائر مازندرانی در قالب ۲۴ کاروان ( ۲۲ کاروان مدینه قبل و دو کاروان مدینه بعد ) به سفر معنوی حج تمتع مشرف می‌شوند.

3200 مازندرانی عازم سرزمین وحی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سالن سیدرسول حسینی ساری  پیش از ظهر امروز برای بیش از ۳ هزار نفر از زائران مازندران محفلی عاشقانه بود تا بتوانند تمرین انجام درست و عارفانه سرزمین حج را به‌جای بگذارند، حال هیچ آروزیی جز رسیدن به مراد دل خود ندارند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران در این مراسم با تقدیر از تلاش دست‌اندرکاران حج تمتع در مازندران اظهار کرد: امسال از 3 هزار و ۳۲۰ زائر مازندرانی در قالب ۲۴ کاروان ( ۲۲ کاروان مدینه قبل و دو کاروان مدینه بعد ) به سفر معنوی حج تمتع مشرف می‌شوند.


سیدحبیب‌الله ساداتی درباره زمان پرواز حج تمتع ۹۷ در مازندران، افزود: با قول داده شده زمان پروازها در مازندران از ۱۵ تا ۲۰ مرداد ماه امسال مشخص شده که به صورت کامل هنوز قطعی نشده و به محض قطعی شدن اطلاع‌رسانی شود تا حجاج برنامه‌ریزی لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه زائران در این سفر معنوی سه کلمه  هدف، همکاری و هوشیاری را مدنطر داشته باشند، خاطرنشان کرد: موضوع دیگر اینکه زائران به توصیه‌ها و هشدارها توجه کنند تا شاهد مشکلی نباشیم. 


ساداتی با اعلام اینکه نکات لازم ازسوی روحانیون در ارتباط با باید و نبایدهای این سفر آموزش داده شده است، گفت: موضوعی که حجاج باید به آن توجه کنند بحث جامع عمل پوشاندن به شعار مقام معطم رهبری مبنی بر حمایت کالای ایرانی است که سوغات را در داخل کشور خریداری کرده و بار سفر خود را سبک کنند.


وی با تاکید بر رعایت کلی مقررات کشور عربستان، خاطرنشان کرد: طول سفر  برخی حجاج ۳۰ تا ۳۵ روزه است که به دلیل  مشکل رفت و آمد در عربستان است که لازم است زائران در این زمینه نیز  ورود پیدا نکنند.


ساداتی افزود: لازم است حجاج کارت سفر خود را ۲۴ تا ۷۲ ساعت قبل از سفر دریافت کنند تا در صورت تاخیر پروازها با مشکلی مواجه نشوند.

محمد اسلامی استاندار مازندران در این همایش با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) به تمامی شیعیان جهان اظهار کرد: خوشا به سعادت شما بزرگواران که عازم سرزمین وحی هستند که انشالله با درک معنا و نیت قرب‌الی‌الله مراقب باشند به جز توجه به اداب و الزامات این سفر معنوی و پرفیص به چیز دیگری فکر نکنند.

وی افزود: انسان وقتی به محتوای حج تمتع توجه می‌کند پاداش این سفر این است گناهان بخشیده می‌شود و انسان بعد از این تولد باید مراقب گفتار و کردار باشد؛ چرا که فرصت حج فرصت گذرنامه گرفتن برای جهان اخروی است.

استاندار مازندران با بیان اینکه امیدواریم حجاج با دست پر از این سفر معنوی  برگردند و حجی مقبول داشته باشند، اظهار کرد: لازم است زائران به توصیه‌ها توجه کنند؛ به این دلیل که توجه کردن به این دستورالعمل‌ها کمک می‌کند بهترین اعمال را انجام داده و با دست پر به وطن بازگردند.

به گزارش فارس، مناسک عملی حج به‌صورت نمادین باحضور حجاج مازندرانی در سالن سیدرسول حسینی ساری برگزار شد.


انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول