اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

تحولات میدانی جنوب سوریه

قطع راه‌های امدادرسانی تروریستها بین غرب و شرق درعا

در حالی که ارتش سوریه در شرق درعا موفق شد کنترل مناطق حیاتی را به دست گیرد، گروه‌های مسلح حاضر در غرب این استان اعلام کردند که جنگ علیه ارتش سوریه را بر مصالحه ترجیح می‌دهند.

 قطع راه‌های امدادرسانی تروریستها بین غرب و شرق درعا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش سوریه روز گذشته به عملیات خود در شرق و غرب استان درعا در جنوب این کشور ادامه داد.

ارتش سوریه در شرق درعا توانست کنترل روستاهای «الطیبة»، «أم المیاذن» و «نصیب» واقع در شرق درعا را در دست گیرد و پدافند هوایی را در غرب این استان آزاد کند.


اندازه بزرگ

تروریستهای حاضر در شهر «بصری الشام» نیز به خاطر توافق آتش‌بس و مصالحه، در حال تحویل سلاح‌های سنگین خود به ارتش سوریه هستند.

یک منبع نظامی به روزنامه الوطن گفت که مسئله تحویل ریف غربی درعا به ارتش سوریه همچنان در دست مذاکره است و تروریستها حاضر نیستند که تسلیم شوند.
نیروهای سوری پس از به دست گرفتن کنترل الطیبه، نصیب، پدافند هوایی و 5 پاسگاه مرزی در غرب نصیب، در حال پاکسازی این مناطق و برداشتن ایست و بازرسیها و خاکریزهایی هستند که تروریستها ایجاد کرده بودند.

با آزادسازی پدافند هوایی غرب درعا، راههای امدادرسانی تروریستها بین غرب و شرق درعا قطع شد و حضور آنان در شهر درعا و منطقه «غرز» در جنوب شرق درعا از ریف شمالی و شمال غربی این استان قطع شد.

پلیس نظامی روسیه نیز وارد شهرک «طفس» شده است تا مسئولان مذاکره کننده تروریستها را برای تکمیل رایزنی احضار کند.

در خصوص مذاکره با گروههای مسلح در غرب درعا هم گفته می‌شود که ارتش سوریه منتظر دریافت پاسخی از سوی تروریستهاست که آیا این توافق را می‌پذیرند یا خیر.
منابع معارض نیز خبر دادند که گروههای مسلح فعال در ریف غربی درعا، پس از تشکیل «ارتش جنوب» از ادغام 11 گروه تروریستی، قصد دارند به جنگ علیه  ارتش سوریه ادامه دهند.
«ارتش جنوب» از گروههای تروریستی «جیش الأبابیل، ألویة قاسیون، ألویة جیدرون حوران، جیش الثورة، اتاق عملیات واعتصموا، شورای نظامی الحارة، شورای نظامی تسیل، اتاق عملیات سیوف الحق، لواء أحرار قیطة، اتاق عملیات النصر المبین و گروههای مسلح منطقه شرق» تشکیل شده است.

منابع خبری وابسته به تروریستها ضمن اعلام خبر شکست مذاکرات ارتش سوریه با گروههای مسلح حاضر در این شهر، اعلام کردند که عملیات بمباران متبادل بین ارتش و تروریستها در غرب درعا مجددا آغاز شده است.

«أحمد الصالح» عضو نهاد موسوم به «هسته بحران» وابسته به گروههای مسلح و رئیس پیشین «شورای محلی» درعا با تأکید بر لزوم مصالحه در این منطقه، تصریح کرد که یک تیم مذاکره کننده برای دستیابی به توافقی که حافظ جان مردم این منطقه باشد، تشکیل و اقدامات مربوط به هماهنگی‌های مذاکرات فراهم شده است.
«اندریس بیدرسن» هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در اردن روز گذشته اعلام کرد که بیشتر آوارگان سوری به منازل خود بازگشته‌اند و فقط در مرزهای اردن 150 آواره که بیشترشان مرد هستند، حضور دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول