اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

در کنیا بررسی شد

شیوع افسردگی میان دانشجویان پس از تأهل

نتایج یک بررسی‌ نشان داد، افسردگی میان دانشجویان کنیایی بسیار شایع‌تر از دهه گذشته شده است؛ 38 درصد دانشجویان در کنیا از افسردگی رنج می‌برند.

شیوع افسردگی میان دانشجویان پس از تأهل

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، نتایج یک بررسی‌ نشان داد، افسردگی میان دانشجویان کنیایی بسیار شایع‌تر از دهه گذشته شده است؛ 38 درصد دانشجویان در کنیا از افسردگی رنج می‌برند. 

محققان با بیان اینکه  زندگی در جهان امروز با افسردگی همراه است، اظهار داشتند: میزان شیوع این اختلال در میان دانشجویان کنیایی بسیار بیشتر از بقیه گروه‌ها است. 

بررسی‌ها نشان داد، دانشجویان متأهل بیش از دانشجویان مجرد دچار افسردگی می‌شوند. 

براساس آمار موجود، دانشجویان 23 ساله بیشترین میزان افسردگی را دارند؛ همچنین دانشجویانی که در سال اول دانشگاه تصمیم به ازدواج گرفته‌اند، رکورددار افسردگی در کنیا هستند. 

کارشناسان دریافتند، دانشجویانی که از لحاظ اقتصادی سطح پایینی دارند و در حومه دانشگاه زندگی می‌کنند، از افسردگی رنج می‌برند. 

این مطالعات نشان داد، میزان افسردگی با توجه به سال تحصیلی، عملکرد تحصیلی، نوع دانشگاه و حتی مذهب دانشجویان متفاوت است. 

همچنین، آنهایی که از دخانیات و الکل استفاده می‌کنند، بیش از دیگر دانشجویان در معرض افسردگی قرار دارند. 

براساس گزارشات سازمان ملل متحد، 322 میلیون نفر از مردم جهان در سال 2015 به افسردگی مبتلا بودند که در دهه گذشته تعداد آنها افزایش چشمگیر داشته و می‌توان گفت آمار آنها حداقل 18% بیشتر شده است. 

کمپین یک ساله سازمان بهداشت جهانی موسوم به «افسردگی: اجازه دهید در موردش صحبت کنیم» در تلاش برای برآورد تعداد افراد مبتلا به افسردگی که درصدد دریافت کمک بودند، هست. یکی از شیوه‌های اصلی انجام این کار کاهش تعصب در مورد بیماری روانی است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده، سطح پایین تشخیص و ضعف مراقبت از بیماران افسرده و مضطرب، سالانه یک تریلیون دلار به اقتصاد جهانی آسیب می‌زند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول