اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  گروههای توان خواه

رئیس سازمان ثبت احوال کشور خبر داد

رسیدگی به ۷هزار پرونده شناسایی هویت/ صدور ۴۰ میلیون کارت ملی هوشمند

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: امسال به 7هزار پرونده مربوط به شناسایی هویت افراد رسیدگی شده که هویت 6هزار پرونده مورد تأیید قرارگرفته است.

رسیدگی به ۷هزار پرونده شناسایی هویت/ صدور ۴۰ میلیون کارت ملی هوشمند

به گزارش خبرگزاری فارس، درخشان نیا گفت: تاکنون کارت ملی هوشمند برای 40 میلیون نفر در کشور صادر شده است و امسال به 7هزار پرونده مربوط به شناسایی هویت افراد رسیدگی شده که هویت 6 هزار پرونده مورد تأیید قرارگرفته است. 

وی بیان کرد: در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور، اطلاعات 115 میلیون نفر از جمله اطلاعات افراد فوت شده نگهداری می شود که می‌توانیم از طریق ارتباط یکپارچه با ادارات و سازمانهای مربوطه روند خدمات را تسریع کنیم. 

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه کارت هوشمند ملی می تواند جایگزین خوبی برای شناسنامه باشد، گفت: وقتی این کار انجام شود بخشی از هزینه های مردم کاهش یافته و احتیاجی به شناسنامه های کاغذی نیست.

درخشان نیا خاطرنشان کرد: صدور کارت هوشمند ملی به عنوان مهمترین اقدام سازمان ثبت احوال کشور روند اتمام خود را بسر می برد؛ به طوری که 75 درصد اهداف این طرح تا کنون محقق شده است. 

وی با بیان اینکه کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک است، افزود: امیدواریم سازمان برنامه و بودجه با اهتمام جدی اعتبارات ثبت احوال را به موقع پرداخت کند تا ما بتوانیم در دی ماه امسال همزمان با 100 سالگی این نهاد شاهد پایان طرح کارت هوشمند ملی در کشور باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول