اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش خبر داد

اجرای آزمایشی طرح «کارآمد» در ۳ استان/ «رقابت» آسیب بزرگی به شخصیت کودکان وارد می‌کند

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از اجرای آزمایشی طرح «کارآمد» در ۳ استان خبر داد و گفت: این طرح جایگزین دوره ضمن خدمت معلمان دوره ابتدایی می‌شود.

اجرای آزمایشی طرح «کارآمد» در ۳ استان/ «رقابت» آسیب بزرگی به شخصیت کودکان وارد می‌کند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: رقابت‌زدایی در مدارس ابتدایی از رویکردهای اصلی این وزارتخانه است و رقابت آسیب بزرگی به شخصیت کودکان وارد می‌کند.          

وی افزود: رتبه‌بندی و رقابت، دانش‌آموزان را از اصالت دور می‌کند و آسیب‌های جدی به آنها وارد می‌کند و ما باید به سمت برنامه و طرح‌های مختلفی برویم که رقابت‌ها مانع پیشرفت و موفقیت‌ دانش‌آموزان نشود.

حکیم‌زاده از اجرای طرح «کارآمد» در سه استان به عنوان پایلوت خبر داد و افزود: این طرح جایگزین دوره ضمن خدمت معلمان دوره ابتدایی می‌شود و پاسخگویی به نیازهای معلمان توسط خود معلمان تعیین می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در قالب این طرح، اختیار به دست مدیران  مدارس سپرده خواهد شد تا کلاس‌هایی که برگزار می‌شود، متناسب با دانش، نگرش، مهارت‌های لازم و در راستای رفع نیازهای واقعی معلمان باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دوران کودکی، دوران بازی و شکوفایی و خلاقیت است، افزود: تصمیمات و سیاست‌گذاری‌ها در حوزه ابتدایی باید بر اساس شادابی و نشاط دانش‌آموزان صورت گیرد.

وی ادامه داد: در این شرایط امروز باید به بچه ها امید و نشاط بدهیم و حق نداریم نگرانی‌هایی که در جامعه در زمینه مسائل مختلف وجود دارد به دنیای کودکان منتقل کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول