اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

دانش‌بنیان‌ها در مسیر جنبش نرم‌افزاری/۱۷

ابتکاری برای مصرف آسان گیاهان دارویی/ تلاش برای توسعه صادرات محصولات ایرانی

مدیرعامل یک شرکت تولیدکننده محصولات گیاهان دارویی گفت: دنیا به سمت مصرف محصولات گیاهی سوق پیدا کرده است و مردم سعی می‌کنند که از داروهای شیمیایی کمتر مصرف کنند، از این رو برای صادرات محصولات ایرانی به کشورهای دیگر در تلاش هستیم.

ابتکاری برای مصرف آسان گیاهان دارویی/ تلاش برای توسعه صادرات محصولات ایرانی

علیرضا حامدی مدیرعامل یک شرکت تولیدکننده محصولات گیاهان دارویی به‌صورت کیسه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در رابطه با مصرف آسان گیاهان دارویی، گفت: سال‌ها قبل مردم با مصرف گیاهان دارویی به‌صورت «تی بگ» آشنا نبودند، اما به‌مرور با تبلیغات و فرهنگ‌سازی استفاده از محصولات گیاهی دارویی به‌صورت کیسه‌ای رواج پیدا کرد تا امروز مصرف گیاهان دارویی به‌صورت دمنوش رواج یافته است.

وی از جمله این گیاهان که می‌تواند به‌طور روزانه ساده‌تر استفاده شود و در عین‌حال مصرف درمانی داشته باشد را گیاه «قره قات» عنوان کرد و گفت: با آزمایش‌هایی که صورت گرفته است این گیاه می‌تواند برای پایین آوردن قند خون استفاده شود.

حامدی رواج استفاده از این روش گیاهان دارویی را علاوه بر مؤثر بودن در سلامت مردم در جامعه، راهی برای گسترش کارآفرینی دانست که با استقبال مواجه شده است و در راستای صادرات این محصولات به کشورهای دیگر گفت: ما تلاش‌هایی برای صادرات به کشوری مانند آذربایجان انجام داده‌ایم، اما در کشورهای دیگر رقابت سنگین‌تر است، چراکه نیاز داریم تا صنعت بسته‌بندی درزمینه گیاهان دارویی در ایران بیشتر رشد کند و از این نظر در میان کشورهای دیگر قدرتمندتر شویم.

مدیرعامل این شرکت فعال در عرصه گیاهان دارویی گفت: روزبه‌روز بیشتر دنیا به سمت مصرف محصولات گیاهی سوق پیداکرده است و مردم سعی می‌کنند که از داروهای شیمیایی کمتر مصرف کنند. علم نیز در این زمینه پیشرفت بالایی داشته به‌طوری که از گیاهان حتی داروهای ضد سرطانی هم تولیدشده است.

وی ادامه داد: مصرف گیاهان دارویی در ایران سابقه ای دیرینه دارد. بعد از مطالعات بسیار مشخص‌شده که روی سنگواره‌هایی که در رشت و در پیربازار پیدا کرده‌اند که نسخ گیاهان دارویی روی سنگ با خط میخی نوشته‌شده است.

حامدی افزود: ما در این موضوع از همه دنیا جلوتر بودیم، اما به خاطر جنگ‌های مختلف مثل هجوم اسکندرمقدونی لوح‌های ما را به یونان برده و به نام دیگر کشورها ثبت کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که تنوع گیاهان دارویی در ایران بالا است گفت: این برای ما جای خوشبختی دارد، چراکه ممکن است بسیاری از این گیاهان هنوز کشف نشده باشند و بتوان با تحقیقات بیشتر خدمت کاملتری در این عرصه صورت داد.

به گفته این فعال عرصه گیاهان دارویی، نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) فضای مناسبی برای ارائه محصولات تولیدی و علمی این عرصه است و مردم و فعالین این عرصه می‌توانند با ظرفیت‌ها و توانایی‌های این حوزه بیشتر و بهتر آشنا شوند.

این شرکت که در چند دوره جشنواره حضور داشته است در چهارمین دوره جشنواره گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) نیز در صورت تایید نهایی کمیته علمی-اجرایی حضور خواهد یافت و محصولات خود را ارائه می‌کند.

شایان ذکر است، چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) به همت ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی وطب سنتی معاونت علمی، 21 تا 24 آبانماه 97 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول