اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

رئیس کمیته امداد در جمع خبرنگاران:

35 هزار خانواده معتاد در تهران و البرز ساکن هستند/ افزایش 14 درصدی مستمری مددجویان

رئیس کمیته امداد گفت: جمع‌آوری متکدیان، کودکان کار و معتادین متجاهر از برنامه‌های شهرداری و کمیته امداد است و در حال حاضر 35 هزار خانواده معتاد درتهران و البرز ساکن هستند.

35 هزار خانواده معتاد در تهران و البرز ساکن هستند/ افزایش 14 درصدی مستمری مددجویان

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، پرویز فتاح در حاشیه هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا یک ریال هم از پول صدقات بابت هزینه کمیته امداد خرج نمی‌شود، گفت: کمیته امداد از دو بخش مجزا درآمد دارد که یکی از آنها ردیف بودجه دولت است و مستمری که ماهانه دولت به مددجویان پرداخت می‌کند. 

وی افزود: بخش دیگر نیز کارمندان هستند که به صورت کارمند دولت حقوق دریافت می‌کنند. 

فتاح افزود: ما نیز مانند بهزیستی مسئولیت‌های حمایتی برعهده داریم که دولت باید هزینه آن را پرداخت کند. 

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه صدقه و زکات حرمت شرعی دارد گفت: مطمئن باشید صدقه و زکات در داخل کشور د ر همان جایی که مردم پرداخت کرده‌اند هزینه می‌شود. 

وی درباره علت حضور در صحن علنی شورای شهر نیز گفت: بنده با رئیس شورای شهر تهران ارتباط قدیمی داریم و بنده در داخل جلسه نیز گفته‌ام با توجه به اینکه محسن هاشمی رای اول را داشت انتظار جامعه هم این بود که به عنوان شهردار انتخاب شود ولی از سوی دیگر افشانی شهردار تهران شد که بنده اعلام کردم به معنای واقعی یک امدادگر است و می‌تواند کمک‌های خوبی را انجام دهد. 

فتاح گفت: بنده برای حضور در شورای شهر تهران تقاضا داشتم چرا که باید این تعامل بین دستگاه‌های ذی‌ربط افزایش پیدا کند و به شورا اعلام کردم در کنار دیگر مسئولیت‌های سختی که دارد به مسائل نرم‌افزاری، فرهنگی،‌ اجتماعی، جمع‌آوری متکدیان خیابانی،‌کودکان کار و معتادین متجاهر نیز بپردازد. 

وی افزود: در حال حاضر 35 هزار خانواده معتاد در استان‌های تهران و البرز ساکن هستند که باید از حمایت‌های لازم برخوردار شوند و شورا نیز می‌تواند مکمل ما در ارائه خدمت باشد. 

رئیس کمیته امداد در پرسشی مبنی بر اینکه چه تعداد از صندوق‌های صدقات بازسازی و نوسازی شده است گفت: ما در سطح کلانشهر تهران 21 هزار صندوق صدقات داریم و این به غیر از صندوق‌هایی است که در مساجد،‌اماکن و خانه‌ها است. 

وی افزود: در قالب سوء استفاده‌هایی که بعضی از معتادین از این صندوق‌ها انجام می‌دادند از دو سال گذشته بازسازی صندوق‌ها آغاز شده است و از بردن صندوق‌های صدقات کاسته شده است. 

فتاح افزود: باید این معضل ریشه‌یابی شود و این یک عارضه است که معتاد در خیابان‌ها رها شده است و دست به هر اقدامی می‌زند. ما مسئولین باید نسبت به جمع‌آ‌وری و ساماندهی آنها اقدام کنیم. 

وی گفت: از زمانی که نوسازی صندو‌ق‌های صدقات را آغاز کرده‌ایم آسیب به این صندوق‌ها 10 درصد کمتر شده است و شهروندان نیز می‌توانند از راه‌های دیگر از جمله شماره گویای 7355 نسبت به پرداخت صدقات خود اقدام کنند. 

وی درباره ساختمان جدید کمیته امداد نیز گفت: دو سال است که در ساختمان جدید واقع در میدان آزادی مستقر شده‌ایم و ساختمان سوهانک به دانشگاه آزاد فروخته شده است. ساختمانی که هم اکنون در آن ساکن هستیم 20 سال متروکه بود. 

فتاح درباره نظارت بر کمیته امداد نیز گفت: تمامی دستگا‌ه‌های مختلف نظارت‌های لازم را بر کمیته امداد دارند و هر چیز از این نهاد دیدند بروند اعلام کنند ولی بروند دیگر بخش‌ها را نیز مشاهده کنند که چگونه شفافیتی را دارد. ما باید نگران جاهایی باشیم که هیچ نظارتی ندارند. 

رئیس کمیته امداد گفت: آمار محرمانه در کمیته امداد فقط یک مورد است و آن نیز نام و نام‌خانوادگی و محل زندگی مددجو است

وی درباره حمایت‌های دولت از مددجویان نیز اظهار داشت: دولت حمایت‌های خوبی را از کمیته امداد و مددجویان داشته است البته تورم اخیر هم به مددجویان تحمیل شده است و بنده پیشنهاد می‌کنم دولت حتی در بخش‌های دیگر صرفه‌جویی کند و به نیازمندان و مددجویان پرداخت کند. 

وی گفت: دولت انصافا دارد تلاش می‌کند و از ماه آینده براساس  ابلاغیه صورت گرفته 14 درصد به مستمری مددجویان اضافه می‌شود. 

فتاح پس از اظهارات اعضای شورای شهر تهران نیز اظهار داشت: متاسفانه در مملکت به گونه‌ای شده‌ایم که فقط حرف می‌زنیم، شورا،‌شهرداری و کمیته امداد باید اجرا کنند و اگر کنار هم باشیم کامل می‌شویم. 

وی افزود: در حال حاضر کمیته امداد با بهزیستی تعامل نزدیکی دارد و شورای شهر نیز باید کمک کند تا بتوانیم مشکلات ظاهری شهر را از بین ببریم. 

رئیس کمیته امداد گفت: ما نه می‌خواهیم آن دولت و نه این دولت را قضاوت کنیم همه دولت‌ها قابل نقد هستند. 

وی افزود: در حال حاضر ما در کنار روحانی هستیم خیلی از آنهایی که ادعا می‌کردند تنهایش گذاشتند ولی ما همچنان هستیم. 

فتاحافزد: حرمت آدم‌ها روی سر ما است و خواهش ما این است که اگر یک مورد حرمت‌شکنی دیده‌اید به ما اعلام کنید. 

در پایان امینی نایب رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد داد کارگروه مشترکی با حضور کمیته امداد، سازمان بهزیستی، شورای شهر و شهرداری تهران تشکیل شود و در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول