اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

مسئول سازمان بسیج زنان کشور:

دستاورد فمنیسم برای زنان جهان افسردگی و تنهایی است

مسئول سازمان بسیج زنان کشور گفت: انقلاب اسلامی هویت زن را به رسمیت شناخت و تعالی این هویت را در دستور کار خود قرار داد، هویتی که پیش از انقلاب به تمسخر گرفته می‌شد و تنها در جهت استفاده ابزاری از زن تعریف می‌شد.

دستاورد فمنیسم برای زنان جهان افسردگی و تنهایی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، مینو اصلانی مسئول سازمان بسیج زنان کشور در دوازدهمین نشست شنبه‌های انقلاب؛ جنبش مردمی پاسداشت 40 سال انقلاب اسلامی که با موضوع زنان و خانواده در منزل خانم حداد از رزمندگان دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه مسئله زن و خانواده پس از انقلاب بسیار بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفت، اظهار کرد: آنچه ما از زنان در جریان دفاع مقدس دیدیم ظهور مفاهیمی بود که پیش از آن تنها در مورد آنها شنیده بودیم یا خوانده بودیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی هویت زن را به رسمیت شناخت و تعالی این هویت را در دستور کار خود قرار داد، هویتی که پیش از انقلاب به تمسخر گرفته می‌شد و تنها در جهت استفاده ابزاری از زن تعریف می‌شد.

اصلانی اضافه کرد: زنان در دفاع مقدس تنها در پشت انقلاب در حمایت عاطفی و مادی از رزمندگان اسلام فعال نبودند و وجود 7 هزار شهید زن در جریان دفاع مقدس و شهیدان سرافرازی همچون مریم فراهانیان و طیبه سیاری گواه آن است.

مسئول سازمان بسیج زنان کشور با بیان اینکه نیازمند تعریف الگویی جدید در جهان امروز برای زنان هستیم، خاطرنشان کرد: زن غربی که جز جسم او هیچ هویت و اثری در جهان دیده نمی‌شود نمی‌تواند الگوی مناسبی برای زنان جهان باشد، اما زن ایرانی که همواره پس از انقلاب در میدان‌های مبارزه حضور داشته و در جهت تحکیم خانواده قدم برداشته است و عفیفانه در همه عرصه‌های ورزشی، علمی و اجتماعی خوش درخشیده است می‌تواند به عنوان الگوی زن برتر در جهان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه زن باید در خانواده تعریف شود، گفت: زنان غربی گاه در برخی جهات موفق می‌شوند، اما به دلیل ناتوانی در تشکیل یک خانواده سالم از آرامش محروم هستند، ما وظیفه داریم شرایطی را برای زنان فراهم کنیم که علاوه بر موفقیت در جهات علمی و اجتماعی بتوانند یک خانواده موفق و سالم تشکیل دهند.

اصلانی ادامه داد: فمنیسم با شعار تساوی بین زن و مرد روی کار آمد اما اکنون با محروم کردن زنان از داشتن یک خانواده سالم و سرشار از آرامش تنها افسردگی را برای زنان غربی رقم زده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول